پمپئو در جریان سفر به روسیه در مورد وضعیت افغانستان بحث خواهد کرد

© REUTERS / Brendan McDermidپمپئو در جریان سفر به روسیه در مورد وضعیت افغانستان بحث خواهد کرد
پمپئو در جریان سفر به روسیه در مورد وضعیت افغانستان بحث خواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه امریکا در جریان سفر به روسیه قصد دارد در مورد وضعیت افغانستان، سوریه و ونزوئلا بحث و گفتگو کند.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا در مصاحبه با CNBC، گفت که در جریان سفر به روسیه در روزهای 12 و 14 می قصد دارد در مورد وضعیت فعلی در ونزوئلا بحث و همچنان سعی می‌کند تا فرصت‌های برای تعامل میان واشنگتن و مسکو در مورد افغانستان و سوریه را پیدا کند.

وزیر خارجه امریکا گفت: رئیس‌جمهور ترامپ برایم گفت برای رفتن به روسیه بحث‌های زیادی در زمنیه‌های مختلف که من امیدوارم که ما بتوانیم منافع مشترک با روسیه پیدا کنیم وجود دارد.

وی همچنان می‌گوید که زمانی که من مدیر سی‌آی‌ای بودم من با روسیه در مبارزه با تروریسم کار می‌کردم و مطمین استم که این کار مهم بود؛ ما توانستیم جان امریکایی‌ها و روس‌ها را نجات دهیم.

وزیر خارجه امریکا در مورد وضعیت سوریه و افغانستان و همچنان در مورد اینکه دقیقاً در کدام مناطق امریکا و روسیه می‌توانند با یکدیگر همکاری کنند گفت: روسیه یک نمونۀ خوب است من امیدوارم که بتوانیم زمینه کاری مشترک در افغانستان پیدا کنیم، روسیه همچنان با تهدید تروریستی از سوی افغانستان مواجه است.

مایک پمپئو می‌گوید در دیدار که با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در فنلاند داشتیم گفتگوهای خوبی در مورد ونزوئلا داشتیم.

وی افزود: این بار با آقای لاوروف در سوچی دیدار می‌کنم و بعد با رئیس‌جمهور روسیه. ما خواهیم دید که پیشرفت ما چه می‌تواند باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала