مسلمیار: بیش از ۹۰ درصد قربانیان عملیات شبانه افراد ملکی اند

© Photo / meshrano jirgaفضل الهادی مسلمیار، رئیس مشرانو جرگه
فضل الهادی مسلمیار، رئیس مشرانو جرگه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئيس مجلس سنای افغانستان می‌گوید که قوت‌های داخلی و خارجی در هدف‌گیری مخالفان مسلح بارها اشتباه عمل کرده و افراد ملکی و بیگناه را آماج قرار داده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، فضل‌هادی مسلمیار، رئیس مجلس سنای افغانستان در نشست عمومی امروز (یکشنبه ۲۲ ثور) این مجلس خاطر نشان کرد که هدف‌گیری ۹۵ درصد عملیات های شبانه اشتباه بوده و منجر به قتل افراد ملکی می‌شود.

آقای مسلمیار هدف‌گیری اشتباه در عملیات‌های شبانه را دردآور خواند و اشاره کرد که در چپرهار ننگرهار عملیات اخیر شبانه منجر به جان باختن ۴ تن از استادان ورزیده مکاتب این ولایت شده است.

فاریاب - اسپوتنیک افغانستان
کشته شدن افراد ملکی در حمله هوایی خارجی ها بر یک منزل مسکونی در فاریاب

او خاطر نشان کرد که از یک طرف داعش و طالب و از سوی دیگر حکومت و قوای ائتلاف با راه اندازی کردن عملیات های اشتباه شبانه مردم ملکی و بی‌دفاع کشور را می‌کشند.

محمد علم ایزدیار، معاون مجلس سنا نیز در نشست امروز با اشاره به اینکه عدم دقت لازم در این عملیات‌ها منجر به افزایش فاصله میان حکومت و مردم می‌شود گفت که تاکنون همواره تبعات بد عملیات‌های شبانه متوجه افراد ملکی شده است.

آقای ایزدیار افزود که هرچند برای سرکوب دشمنان عملیات شبانه و روزانه نیاز است اما مهم این است که از تلفات افراد ملکی جلوگیری صورت گیرد، چون افراد ملکی شمول زنان و کودکان به هیچ طرف درگیر دخیل نیستند.

زلمی زابلی عضو مجلس سنا نیز در نشست امروز گفت که نهادهای امنیتی به جای اظهار ندامت از عملیات شبانه خود، اتهامهای مختلف را بالای قربانیان وارد می‌کند.

او خاطر نشان کرد که بهتر است به این عملیات ها که هیچ سودی تاکنون نداشته است نقطه پایان گذاشته شود.

زابلی اشاره کرد که در جلسه روز سه شنبه این هفته که مقام‌های امنیتی استجواب می‌شوند در مورد متوقف شدن این عملیات، مجلس سنا تاکید جدی کند.

در همین حال مولوی منصف عضو دیگر مجلس سنا نیز در نشست امروز گفت که حکومت در قسمت توقف این عملیات‌ها اقدام جدی کند و آن‌را برای روزها واگذار کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала