دست به کار شدن عمران خان برای حل معضله خرید گاز از ایران

© AFP 2023 / Asif Hassanدست به کار شدن عمران خان برای حل معضله خرید گاز از ایران
دست به کار شدن عمران خان برای حل معضله خرید گاز از ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از اظهارات ضدونقیض مقامات پاکستان درمورد تکمیل انتقال گاز صلح، امروز عمرانخان شخصاً به این مشکل ورود و تلاش خود را برای حل آن آغاز کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، عمران‌خان، نخست‌وزیر پاکستان ضمن برگزاری یک نشست فوری از مسئولین بخش انرژی کابینه خود خواست ضمن نامه‌نگاری به سران اتحادیه اروپا و امریکا موضع قطعی آنها را درخصوص خرید گاز از ایران جویا شوند.

عمران خان: پاکستان  به همراهی ایران آماده کمک به افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان
عمران خان: پاکستان و ایران آماده کمک به افغانستان استند

وی تصریح کرد: اگر مشکلی بابت تحریم‌ها وجود نداشته باشد، ما بلافاصله پروژه را نهایی کرده و بخشی را که وظیفه ماست، تکمیل خواهیم کرد.

نخست‌وزیر پاکستان تأکید کرد: وجود تحریم‌ها علیه ایران مهم‌ترین مشکل پیش‌ِروی تکمیل این پروژه است و اگر ما بابت تحریم‌ها نگرانی نداشته باشیم، برای خرید گاز از ایران درنگ نخواهیم کرد.

وی گفت: دولتمردان پاکستان با همراهی مسئولین دولت ایران این مشکل را حل خواهند کرد و تلاش می‌کنند تا این پروژه را به‌شکلی مصالحه‌آمیز به‌اجرا برسانند.

گفتنی است پس از عدم اقدام دولت پاکستان و بی‌توجهی اسلام‌آباد به این پروژه، وزارت امور خارجه کشورمان ضمن ارسال نامه‌ای اعلام کرده بود: اگر پاکستان به تعهدات خود در تفاهم‌نامه عمل نکرد، تهران به دادگاه‌های بین‌المللی مراجعه خواهد کرد.

در حال حاضر پاکستان مجبور است گاز خود را با هزینه بالایی از کشورهایی چون قطر تأمین کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала