طالبان بالای نیروهای خیزش مردمی در کجاب ولسوالی بهسود حمله کردند

© Sputnikطالبان بالای نیروهای خیزش مردمی در کجاب ولسوالی بهسود حمله کردند
طالبان بالای نیروهای خیزش مردمی در کجاب ولسوالی بهسود حمله کردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه طالبان از ساعت 11 شب گذشته حمله بالای پوسته های نیروهای خیزش مردمی در ولسوالی بهسود ولایت میدان وردک را آغاز کرده اند.
شفاعت طالبان بین مردم غزنی و اقوام کوچی - اسپوتنیک افغانستان
شفاعت طالبان بین مردم غزنی و اقوام کوچی

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، گزارش‌ها از منطقه کجاب ولسوالی حصه دوم بهسود ولایت میدان وردک حاکی از حمله گروه طالبان به همکاری کوچی‌ها بالای پوسته‌های نیروهای خیزش مردمی است که با تلفاتی همراه بوده است.

شورای ولایتی میدان وردک می‌گوید، که حوالی ساعت یازده شب گذشته(شنبه، 21 ثور)  گروه طالبان به همکاری کوچی‌ها بالای پوسته‌های نیروهای خیزش مردمی در منطقه کجاب ولسوالی حصه دوم بهسود حمله گسترده‌ای را انجام دادند.
حسین علی بلیغ، عضو شورای ولایتی میدان وردک ضمن تأیید این خبر به خبرنگار گفت: شمار نیروهای گروه طالبان که شب گذشته حمله را آغاز کردند، به 150 تن می‌رسید و درگیری‌های پراکنده تا ساعت 2 امروز ادامه داشت.
به گفته او، وضعیت در کجاب بهسود وخیم است و هیچ نیروی حکومتی در منطقه وجود ندارد. ولسوالی‌های حصه اول و دوم نیز نیروی کافی برای مقابله ندارند و تنها نیروهای خیزش مردمی مقاومت می‌کنند.
به گفته این عضو شورای ولایتی میدان وردک، تاهنوز هیچ کمکی از طرف حکومت مرکزی برای سرکوب حمله طالبان صورت نگرفته و اگر وضعیت به همین منوال ادامه پیدا کند، ولسوالی‌های بهسود به دست گروه طالبان و کوچی‌ها سقوط خواهد کرد. 
بلیغ تاکید می‌کند، که طالبان از پوسته‌ها خبری نداشتند، بلکه چون کوچی‌ها منطقه را بلد بودند، نیروهای نظامی طالبان را راهنمایی کردند.
وی افزود: این حمله تلفاتی نیز در پی داشته، اما رقم دقیق آن تا هنوز معلوم نیست.
این نخستین بار نیست که مردم ولسوالی‌های بهسود مورد حمله های گروه طالبان و کوچی‌ها قرار می‌گیرند، بلکه حمله های بیشماری به مردم این منطقه در طول سال‌های گذشته، همواره تلفات و خسارات زیادی برجای گذاشته است.
بر اساس گزارش‌های محلی، از مدت‌ها بدین‌سو در مناطق کتوک، تیزک، خرس قول، حومه‌های کجاب و بعضی مناطق دیگر، توسط نامه‌هایی نامشخص از مردم خواسته شده خانه‌های‌شان را ترک کنند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала