راکت محرم امریکائی+عکس

© AP Photo / John McCutcheon واشنگتن بااستقرار راکت ها در اروپا "بازی هستوی " خطرناک را پیش میبرد
واشنگتن بااستقرار راکت ها در اروپا بازی هستوی  خطرناک را پیش میبرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چرا امریکا در سوریه، عراق و لیبیا از راکت محرم خود که منفجر نمی شود استفاده می‌کند؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «وال استریت ژورنال»، پنتاگن و سیا از سال 2017 در عملیات جنگی لیبیا، سوریه، عراق، یمن و سومالیا از راکت محرمانه ای استفاده می کنند که منفجر نمی شود. این راکت که طراحی و کاربرد آن بطور محرمانه انجام شده است گزینه جدید از راکت «Hellfire» است که مجهز به سرگلوله خالی است. راکت R9X منفجر نمی شود،بلکه با کمک وزن خود سقف موتر و ساختمان را سوراخ کرده و بر سر قربانی بالقوه نازل می شود.
این سلاح مجهز به 6 تیغه برنده است. این تیغه‌ها چند ثانیه قبل از تصادم با هدف باز می شوند و هرآنچه سر راه خود دارد تکه تکه می کند. این سلاح معروف به «بمب نینجا» است.
نظامیان امریکائی از این بمب بندرت و فقط در شرایط خاصی استفاده می کنند. وقتی محل قرارداشتن یکی از رهبران گروه های تروریستی بخوبی مشخص شده باشد و استفاده از سلاح های دیگر باعث بروز قربانی زیاد در بین افراد غیرنظامی خواهد شد به استفاده از «بمب نینجا» رومی آورند. تقریبا 6 بار در زمان عملیات جنگی در لیبیا، سوریه، عراق، یمن و سومالی از این بمب استفاده شده است.

طراحی این بمب در سال 2011 در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما آغاز شد. هدف از کاربرد آن دوری از قربانیان زیاد در بین افراد غیرنظامی هنگام ضربات هوایی بود. نظامیان آمریکایی از راکت مشابهی برای نابودی اوسامه بن لادن تروریست شماره 1 در سال 2011 استفاده کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала