آمادگی امریکا برای جنگ با ایران

© Photo / U.S. Navy/ Matt Brownآمادگی امریکا برای جنگ با ایران
آمادگی امریکا برای جنگ با ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکا دوطیاره بمب افکنB-52H دیگر را بخاطری تهدید ایران به خلیج فارس فرستاده است که وضع امنیتی منطقه را وخیم تر میسازد.

به گزراش اسپوتنیک، امریکا علیه ایران، دو پروند بمب افکن B-52H Stratofortres دیگر را به پایگاه هوایی در قطر فرستاد.
چندی قبل امریکا دو بمب افکن مشابهی که قادر به حمل 20 راکت کروز دوربرد Tomahawk میباشد را به این پایگاه فرستاده بود.

اعزام بمب افکن های استراتژیک B-52H امریکا در خلیج فارس - اسپوتنیک افغانستان
اعزام بمب افکن های استراتژیک B-52H امریکا به خلیج فارس
جان بولتون، مشاور امنیت ملی ایالات متحده، گفت که واشنگتن به منظور مقابله با سیاست های ایران، بمب افکن های ثقیل را در خاورمیانه مستقر می نماید و یک قوأ ضربتی بحری-هوائی را به خلیج فارس می فرستد. 

وی گفت: "در پاسخ به تهدیدات، تشدید وضع در منطقه و به عنوان یک هشدار به ایران، ایالات متحده در حال اعزام یک گروه ضربتی هوایی به رهبری کشتی طیاره بردار آبراهام لینکلن و یک گروپ از بمب افکن های ثقیل را به خاورمیانه میفرستد".
وی خاطرنشان کرد که این گام به دنبال "ارائه یک سیگنال واضح و بدون ابهام برای رژیم ایران است که هر گونه حمله بر منافع ایالات متحده و یا متحدین آن با نیروی بی رحم مواجه خواهد شد".
پیش از این، پاتریک شاناهان رییس پنتاگون، گفت که تصمیم به ارسال هواپیمای Abraham Lincoln و بمب افکن ها به خاورمیانه بر اساس اطلاعات دریافت شده در مورد تهدیدات ایران گرفته شده است.
وی در حساب توییتر خود نوشت: "این یک حرکت مجدد فعال است. این واکنش به اطلاعات در مورد تهدید واقعی مطرح شده توسط رژیم ایران است."
در روز سه شنبه، کانال تلویزیونی امریکایی سی ان ان، با نقل قول از منابع، گزارش داد که مقامات آمریکایی اطلاعاتی دریافت کرده اند که نشان می دهد ایران می تواند راکت های بالستیک کوتاه برد را در کشتی های کوچک خود در خلیج فارس مستقر کند.
به گفته منابع، نگرانی در مورد استقرار این راکت ها یکی از دلایل تصمیم ایالات متحده برای ارسال یک گروه حملات حامل هواپیما و بمب افکن های B-52 به منطقه بود. پنتاگون همچنین معتقد است که اقدامات ایران می تواند نه تنها نیروهای ایالات متحده در منطقه بلکه متحدان خود، عربستان سعودی، قطر و بحرین را تهدید کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала