ناپدید شدن 20 درصدی برگه های نتایج انتخابات پارلمانی کابل

© Photo / I E C A / I E C Aکمیسیون مستقل انتخابات
کمیسیون مستقل انتخابات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسوولان کمیسیون انتخابات می گویند که تا کنون راه حلی برای این مشکل نیافته اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی می گوید که ناپدید بودن 20 درصد برگه‌های نتایج انتخابات مجلس نمایندگان کابل، سبب تأخیر در اعلام نتیجۀ نهایی این ولایت شده است.
قاسم الیاسی، دبیر کمیسیون شکایات انتخاباتی به آریانا نیوز گفته است: "ما موادی را که در جستجوی آنها هستیم پیدا کرده نمی توانیم و همین موضوع، کار ما را به تأخیر انداخته است."
کمیسیون مستقل انتخابات نیزمی گوید که آماده است تا پس از رسیدن نتایج از سوی کمیسیون شکایت های انتخاباتی، آن را تطبیق و اعلام کند.
با این حال، نهاد های ناظر بر روند انتخابات و شماری از آگاهان انتخاباتی می گویند که بررسی نخستین برگه های نتایج انتخابات مجلس نمایندگان کابل، غیر قانونی بوده و نتیجۀ مطلوب نخواهد داشت.
این در حالی است که رییس جمهور غنی مجلس نمایندگان را بدون حضور نمایندگان کابل افتتاح کرد و انتخابات هیأت اداری مجلس نیز به همین دلیل، برای مدت یک هفته به تأخیر افتاده است.
انتخابات مجلس نمایندگان با وجود چالش های مختلف، در 22 ناحیه و 14 ولسوالی کابل برگزار شد و اما به دلیل آنچه که تقلب بیش از حد در آن گفته می شود، با گذشت نزدیک به شش ماه، نتیجۀ آن اعلام نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала