کوریای شمالی راکت کوتاه‌برد پرتاب کرد

© REUTERS / KCNAکوریای شمالی راکت کوتاه‌برد پرتاب کرد
کوریای شمالی راکت کوتاه‌برد پرتاب کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کوریای شمالی با وجود ممنوعیت های امریکایی یک بار دیگر پرتاب چندین راکت بالستیک کوتاه‌برد را انجام داده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "رینهاپ" کمیته مشترک ستاد ارتش کوریای جنوبی ضمن تأیید این مطب اعلام کرده که این کشور با ایالات متحده امریکا در حال بررسی جزئیات این رویداد هستند.
پرتاب این راکت ها ساعت 6 و 9 دقیقه‌ای صبح به وقت محلی کوریای شمالی انجام شده است.
رسانه‌های کوریای جنوبی گزارش داده کوریای شمالی چندین راکت به دریا شلیک کرده که مسافت طی شده آنها بین 70 تا 200 کیلومتر بوده است. 

کوریای شمالی اواخر ماه مارچ نیز اعلام کرده بود که «یک سلاح تاکتیکی هدایت‌شونده را آزمایش کرده است». اما همان زمان وزارت دفاع ایالات متحده گفت که ارتش این کشور نتوانسته پرتاب راکت از سوی کوریای شمالی را تشخیص دهد.
با این حال کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی، به ستایش از ظرفیت‌های این سلاح پرداخت و آن را رخدادی تاریخی در کشور خود نامید.
پرتاب این موشک ها در شرایطی صورت می‌گیرد که دومین دیدار دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا، با کیم جونگ اون که با هدف دستیابی به توافقی برای خلع سلاح هسته‌ای کوریای شمالی صورت گرفته است، بی‌نتیجه ماند.
اگر تأکید شود کوریای شمالی با وجود ممنوعیت های امریکا این آزمایش را انجام داده، این اولین آزمایش پیونگ‌یانگ پس از شلیک راکت بالستیک بین قاره‌ای در سال 2017 خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала