روسیه بزرگترین تحت البحری اتمی در جهان به آب می اندازد

© Sputnik / Pavel Lvov /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه بزرگترین تحت البحری اتمی در جهان به آب می اندازد
روسیه بزرگترین تحت البحری اتمی در جهان به آب می اندازد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تحت البحری اتمی روسیه مولف مجله Stern (جرمنی) را به وجد آورده و همزمان ترسانده است. گیرنوت کرامپیر (Gernot Kramper) می نویسد، راجع به این تحت البحری اتمی میتوان از هرنقطه نظر به وجه بسیار عالی صحبت نمود. این واقعاً «مادر تمام تحت البحری ها می باشد».

«بیلگورود» 184 متر طول دارد. این «مادر تمام تحت البحری ها» است که متواند تحت البحری های کوچک و تحت البحری های بدون سرنشین انتقال دهد. علاوه بر این، در جمله تسلیحات آن شش اژدر کلاس «پوسیدون» شامل می باشد که میتواند تمام جهان را نابود سازد.

مولف می افزاید،«بیلگورود» نسبت به همه کشتی های جنگ جهانی اول حجم بیشتر آبی دارد و طول آن به 184 متر میرسد. در عین حال «بیلگورود» — تحت البحری پروژه 09852 — اصلاً نه تنها از تحت البحری های دیگر طولانی تر است. این تحت البحری برای وظایف خاص طراحی شده است. حالا در غرب، سعی می ورزند معلوم کنند که این وظایف چه بوده میتواند. این امر مستثنی شده نمی تواند که این کشتی عظیم زیرآبی میتواند پنج یا شش اژدر کلاس «پوسیدون» حمل نماید.

«میراث» اتحاد شوروی

تاریخ ساختن ، تحت البحری «بیلگورود» اصلاً ناموفق آغاز شده بود. ابتدا ایجاد تحت البحری کلاس «اوسکار II» (Oscar II) پیشبینی میشد. ولی در سال 1994 پول مسکو تمام شد و کار بالای آن را متوقف ساختند. در لحظه در مورد اعمار تحت البحری خاص از بدنه قسماً اعمار شده فیصله بعمل آمد. به این منظور بدنه را به طول 30 متر طویل تر ساختند. حالا طول آن 184 متر و ظرفیت حجم آب آن 30 تن در موقعت زیرآبی می باشد. سرعت آن به 33 گره میرسد. انجن آن از دو ریاکتور ОК-650 با طاقت 100 هزار قوه اسپ تشکیل گردیده است.

تحت البحری «بیلگورود» اصلاً به مثابه تحت البحری تهاجمی که هدف آن نابودسازی تحت البحری ها و کشتی های دیگر باشد، استفاده نخواهد شد. این تحت البحری همچنان برای حمل و نقل راکت های هستوی استراتیژیک ساخته نشده است. کارشناسان پیشبینی میکنند که از بدنه آن قسمتی برای پرتاب راکت ها برداشته شده است. به این ترتیب، تحت البحری «بیلگورود»، به احتمال زیاد، به مثابه «پایگاه شناور» استفاده خواهد شد که محموله های مختلف، بطور مثال، تحت البحری های کوچک را انتقال خواهد داد.

کسی بنام H I Sutton در انترنت معلومات کامل راجع به تحت البحری منتشر نموده است. مولف پیشبینی میکند که «بیلگورود» اگرچه بخش از نیروهای بحری روسیه محسوب میشود، به نفع اداره عمومی تحقیقات آب های عمقی فعالیت خواهد کرد. از جمله، در اهداف و وظایف این تحت البحری عظیم آزمایش تکنالوژی های نو هنگام ساختن تحت البحری ها شامل خواهد بود.

در نوبه اول «بیلگورود» به محلات استفاده تحت البحری کوچک کلاس «لوشاریک» که توانایی فعالیت در شرایط غیرعادی دارند، انتقال خواهد داد. به وسیله آن، بطور مثال، میتوان وسایل کنترول بر کشتی رانی جابجا کرد و همچنان بر فعالیت های مشابه امریکا نظارت نمود.

«سلاح روز محشر»

این واقعیت که در داخل تحت البحری«بیلگورود» جدیدترین اژدرهای نوع «پوسیدون» وجود خواهند داشت، باعث نگرانی خاص میگردد. بعد از آن که رئیس جمهور پوتین راجع به این سلاح هنگام سخنرانی خود که از طریق تلویزیون پخش میشد، یاداوری کرد، کرملن بطور منظم راجع به موفقیت های این سلاح خبر میدهد.

© Photo / Ministry of Defence of the Russian Federation روسیه بزرگترین تحت البحری اتمی در جهان به آب می اندازد
 روسیه بزرگترین تحت البحری اتمی در جهان به آب می اندازد - اسپوتنیک افغانستان
روسیه بزرگترین تحت البحری اتمی در جهان به آب می اندازد

«پوسیدون» را کاملاً میتوان سلاح کلاسیک « روز محشر» نامید. هر اژدر این نوع سرگلوله ترموهستوی با کتله دو میگاتن دارد. فقط یک انفجار چنین سرگلوله برای آن کافی است، تا گروپ کامل طیاره بردار امریکایی را نابود ساخت. بدتر از آن اینکه از این سلاح میتواند علیه باشندگان ملکی استفاده شود. یک انفجار در نزدیک سواحل شرقی امریکا باعث بروز سونامی خواهد شد که تمام منطقه را تخریب نماید.

پیروزی در کار ساختن انجن های زیرآبی

بدون در نظرداشت چنین دیدگاه های قیامت آفرین انجن های که اژدرهای «پوسیدون» توسط آنها تجهیز میشود، با خطر بزرگ همراه می باشند. یک اژدر طول بیش از 20 متر و قطر تقریباً دو متر دارد. آن میتواند در عمق بیش از 1000 متر استعمال شود و میتواند هنگام حرکت هم جهت و هم عمق خود را تغییر دهد. ذخیره حرکت آن از برکت دستگاه هستوی عملاً محدودیت ندارد. عمده تر از همه اینکه سرعت چنین دستگاه میتواند تا 110 گره (در حدود 200 کیلومتر در ساعت) برسد. برای انکه بر این کار دست یافت، روسان، ظاهراً، توانسته پرابلم فعالیت عالی (سوپراکتیویشن) برای بدنه نسبتاً بزرگ «پوسیدون» حل نمایند. سوپراکتیویشن بدان معنی است که اژدر در داخل قشر محافظوی هوایی قرار دارد که از فیض آن قوه اصطحکاک بطور قابل ملاحظه بین اژدر و آب های اطراف آن کاهش می یابد. اگر چنین باشد، پس روسان توانسته در راه اعمار تحت البحری های که به عین ترتیب فعالیت میکنند، بر موفقیت های زیادی دست یابند که سرعت آنها به مراتب نسبت به تمام تحت البحری ها و کشتی های موجود بیشتر خواهد بود. دولت که به این کار موفق شود، فرمانروای جهان زیرابی خواهد بود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала