رئیس شورای ولایتی کندهار تالار جرگه مشورتی را ترک کرد

© ARG - ارگ - FBرئیس شورای ولایتی کندهار تالار جرگه مشورتی را ترک کرد
رئیس شورای ولایتی کندهار تالار جرگه مشورتی را ترک کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس شورای ولایتی کندهار به دليل مداخله حكومت در دستور نشست جرگه مشورتی صلح اعتراض كرده و جمعي از اعضاي جرگه با او يكصدا از تالار بيرون شدند.
موضع گیری شدید ریاست اجراییه با جرگه مشورتی صلح - اسپوتنیک افغانستان
موضع گیری شدید ریاست اجراییه با جرگه مشورتی صلح

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، یک منبع که نخواست نامی از او برده شود به گفت، که لحظات پیش رئیس شورای ولایتی کندهار، حکومت را متهم به مداخله در امور جرگه و دستور نشست آن کرده و تالار را ترک گفت.
این منبع می‌افزاید، که به دنبال بیرون شدن رئیس شورای ولایتی کندهار از جرگه؛ جمعی دیگر از همراهان او نیز جرگه را تحریم کرده و تالار را ترک گفتند.
رئیس شورای ولایتی کندهار و جمعی از همراهان او در حالی جرگه مشورتی صلح را تحریم می‌کنند که روز گذشته نیز دو عضو این جرگه از سوی گاردهای محافظتی ریاست جمهوری از جرگه بیرون شده‌بودند.
در همین حال رابعه ملبوبی یک عضو جرگه مشورتی صلح تصریح کرد، که پس از ظهر امروز اعضای جرگه انتخاباتی را به هدف تعیین هیئت‌اداری این جرگه برگزار کردند.
خانم ملبوبی اضافه کرد، که 19 عضو این جرگه برای پُست معاونیت و 30 عضو دیگر برای احراز کرسی منشی جرگه با هم به رقابت پرداخته اند.
براساس گفته‌های ملبوبی؛ پس از انتخابات 4 نفر به عنوان معاون جرگه و 2تن به عنوان منشی جرگه مشورتی صلح انتخاب می‌شوند.
او اشاره کرد که روز گذشته 4 تن به عنوان معاون این جرگه از سوی ریاست جمهوری پیشنهاد شده بود که با مخالفت اعضای این جرگه مواجه شد.
عبدالرووف ابراهیمی، رییس پیشین مجلس نمایندگان، حبیبه سرابی معاون شورای عالی صلح، عبدالرووف انعامی و فضل الهادی مسلمیار به عنوان معاونین جرگه مشورتی صلح پیشنهاد شده بودند که به دلیل بروز اختلاف‌ها مورد قبول اعضای لویه‌جرگه قرار نگرفتند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала