هشدار استخبارات سریلانکا به پولیس ۱۲ روز قبل از حملات تروریستی

© AP Photo / Chamila Karunarathneهشدار استخبارات سریلانکا به پولیس ۱۲ روز قبل از حملات تروریستی
هشدار استخبارات سریلانکا به پولیس ۱۲ روز قبل از حملات تروریستی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پولیس سریلانکا اطلاعاتی را که استخبارات این کشور درمورد آمادگی برای حملات تروریستی۱۲ روز قبل از وقوع آنها فرستاده بود، نادیده گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نیویارک تایمز، در مکتوب محرم استخبارات سریلانکا به پولیس این کشور آمده است: "زهران هاشمی، باشنده سریلانکا از گروه جمعات التوحید الوطنیه و طرفدارانش قصد دارند حملات انتحاری را در آینده نزدیک انجام دهند".

دو مظنون اصلی حملات تروریستی سریلانکا بازداشت و سه تن دیگر کشته شدند - اسپوتنیک افغانستان
دو مظنون اصلی حملات تروریستی سریلانکا بازداشت و سه تن دیگر کشته شدند

این مکتوب محرم که دو منبع در حکومت سریلانکا صحت آنرا تایید کرده اند به تاریخ ۹ اپریل فرستاده شده است، در مکتوب ذکر شده است که تروریست‌ها قصد دارند کلیساها را مورد حمله قرار دهند و در حملات شان از مهاجمین انتحاری، سلاح گرم، موترهای باربری و چاقو استفاده کنند.

قابل ذکر است که روز یکشنبه، ۲۱ اپریل هشت انفجار در شهرهای مختلف سریلانکا در جریان تجلیل از مراسم مذهبی عید پاک کاتولیک‌ها، رخ داد که در نتیجه آن بیش از ۳۰۰تن کشته و بیش از ۵۰۰تن زخمی شدند.

کلیسای «سنت آنتونی» در پایتخت سریلانکا شهر کولمبو و همچنین کلیسای «کاتوواپیتیا» در «کاتانا» هدف انفجار قرار گرفت. بنا بر گفته پولیس سریلانکا، در هوتل «شانگری-لا» و «کینگبری» در پایتخت این کشور هم انفجارهایی صورت گرفته است.

گروه تروریستی داعش مسوولیت این حملات را به عهده گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала