خروج احتمالی ایران از پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای

© REUTERS / Ahmed Saad خروج احتمالی ایران از پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای
خروج احتمالی ایران از پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه ایران می‌گوید که خروج از پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (NPT) یکی از انتخاب‌های ایران است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، در باره خروج ایران از معاهده NPT به تلویزیون دولتی ایران گفت که انتخابات ایران متعدد است و مقامات کشور در حال بررسی آن استند.

وزیر خارجه ایران گفت: انتخاب‌های جمهوری اسلامی متعدد است، مقامات کشور در حال بررسی آن استند، حسب اینکه چگونه اقدام شود انتخاب‌های متعددی است و آنچه مطرح کردید، یعنی خروج از NPT یکی از آنهاست.

روحانی: خروج امریکا  از توافق هسته‌ای تروریسم اقتصادی است - اسپوتنیک افغانستان
روحانی: خروج امریکا از توافق هسته‌ای تروریسم اقتصادی است

وی درباره اینکه ایران دکترای عبور از تحریم‌ها را دارد، عنوان کرد: عبور از تحریم‌ها یک دشواری‌هایی دارد، در این مسیر شاید هیچ کشوری به اندازه ایران به دلیل نیاز دارای تجربه نباشد و انشاءالله با استفاده از این تجربیات و با اتکای به مردم میزان فشار این تحریم‌ها به مردم به حداقل خواهد رسید.

آقای ظریف بیان کرد: جمهوری اسلامی با اتکا به مردم خود توانسته است از فشارها عبور کند و این بار هم مردم ایران برخلاف همه فشارهای امریکا از همیشه منسجم‌تر و متحدتر حضور دارند و وظیفه ما به عنوان دولت این است که این فشارها را به حداقل برسانیم.

ان‌پی‌تی یا پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای، یک سند چندجانبه بین‌المللی است که توسط کمیته خلع سلاح سازمان ملل متحد برای جلوگیری از گسترش چنین سلاح‌ها به امضا رسید. در حال حاضر 190 کشور عضو این معاهده استند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала