رئیس جمهور غنی به دیدار سیاف رفت

© @ARG1880-FBرئیس جمهور غنی به دیدار سیاف رفت
رئیس جمهور غنی به دیدار سیاف رفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور برای بحث در مورد صلح و لویه‌جرگه مشورتی به دیدار سیاف رفت.

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست‌جمهوری اعلام کرده است که رییس‌جمهور اشرف غنی پیش از ظهر امروز (شنبه، 7 ثور) به خانه‌ی عبدالرب رسول سیاف، یکی از رهبران جهادی کشور رفته و با او در مورد صلح و لویه‌جرگه مشورتی صلح بحث و گفت‌وگو کرده است.
براساس اعلامیه، در این دیدار محمدعمر داوودزی، رییس دبیرخانه‌ی شورای عالی صلح و رییس کمیسیون برگزاری لویه‌جرگه مشورتی صلح و همچنان محمدمعصوم استانکزی، رییس عمومی امنیت ملی نیز حضور داشته‌اند. 

در مورد جزئیات بحث و گفت‌وگوی دو طرف جزئیات ارائه نشده است. در همین حال برخی گزارش‌ها می‌رساند که آقای غنی در این دیدار از سیاف خواسته است که ریاست لویه‌جرگه مشورتی صلح را بر عهده بگیرد.
ریاست‌جمهوری تا کنون در پیوند به این موضوع چیزی نگفته است.
این دومین باری است که آقای غنی در یک ماه گذشته به خانه استاد سیاف می‌رود.

پیش از این نیز گفته های وجود داشت که آقای غنی از استاد سیاف خواسته تا ریاست جرگه مشورتی صلح را بر عهده گیرد؛ اما در آن زمان، آقای سیاف وعده قطعی نداده و گفته که اگر وضعیت صحی‌اش مناسب بود اینکار را انجام خواهد داد.

اخیراً روابط آقای سیاف با ارگ بهبود یافته و گفته می‌شود که آقای غنی از او به عنوان شخصی که در میان مخالفان سیاسی لویه جرگه مشورتی صلح احترام نسبی دارد، بهره گیری کند.
لویه‌جرگه مشورتی صلح قرار است تا دو روز دیگر (۹ ثور) برگزار شود. هدف از برگزاری این لویه‌جرگه مشوره‌دهی در امور صلح به دولت گفته شده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала