رقیب دموکرات ترامپ در نظر سنجی اخیر از وی پیشی گرفت

© AFP 2023 / Saul Loebرقیب دموکرات ترامپ در نظر سنجی اخیر از وی پیشی گرفت
رقیب دموکرات ترامپ در نظر سنجی اخیر  از وی پیشی گرفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سطح محبوبیت جوبایدن رقیب دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2020 امریکا، نسبت به ترامپ پیشی گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از نشریه The Hill- بر اساس نتایج نخستین نظرسنجی در خصوص رقابت های مقدماتی در ایالات متحده امریکا؛ جو بایدن — معاون سابق رئیس جمهور این کشور از نگاه  سطح محبوبیت؛ رئیس جمهور دونالد ترامپ را پشت سر گذاشت. اکنون 43 در صد امریکایی ها آماده حمایت از رقیب دموکرات ترامپ هستند، در حالی که فقط 37 در صد مردم امریکا از رئیس جمهور کنونی حمایت نموده اند.
نشریه می افزاید که 15 درصد پاسخ دهندگان تا هنوز نمی دانند که به چه کسی رای خواهند داد و پنج درصد اعتراف می کنند که هر نامزد دیگری را برای پست ریاست جمهوری امریکا انتخاب خواهند کرد.
اشاره شده است که بیشتر حامیان دونالد ترامپ افرادی اند که زیادتراز 50 سال عمر دارند. و رأی دهندگان جو بایدن بیشتر بین سنین 35 تا 49 سال اند.
این نظرسنجی در تاریخ 25 و 26 آپریل پس ازآن صورت گرفت که، جو بایدِن، معاون رئیس جمهور ایالات متحده امریکا ، امریکا نامزدی خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری 2020 امریکا اعلام کرد
در این نظر سنجی بیش از هزار نفز شرکت کردند. گفته می شود که طی 24 ساعت جو بایدن توانست که مبلغ 6.3 میلیون دالر کمک، برای مبارزات انتخاباتی خود جمع آوری کند.
دونالد ترامپ رئیس جمهور 72 ساله امریکا در واکنش به نتایج این نظرسنجی در گفت‌وگو با خبرنگاران در کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره این که آیا فاکتور سن در رقابت انتخابات ریاست جمهوری 2020 کشورش مؤثر خواهد بود گفت: من فقط احساس می‌کنم مثل یک مرد جوان هستم. من مردی جوان و پُر تحرک هستم.
برنی سندرز و جو بایدن، دو رقیب اصلی ترامپ در انتخابات 2020 هر کدام 77 و 76 سال عمر دارند.
این در حالی است که ترامپ مسن‌ترین شخصی است که تاکنون رئیس جمهور امریکا شده است. اما در صورت رسیدن بایدن یا سندرز به ریاست جمهوری آنها رکورد او را که در زمان آغاز ریاست جمهوری در جنوری 2017 حدود 70 سال داشت عمر داشت، خواهند شکست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала