امریکا از ماه می به کاهش دیپلمات هایش در کابل آغاز می کند

© REUTERS / Jim Youngامریکا از ماه می به کاهش دیپلمات هایش در کابل آغاز می کند
امریکا از ماه می به کاهش دیپلمات هایش در کابل آغاز می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا تصمیم دارد تا در پایان ماه می کاهش کارکنان سفارت این کشور در کابل را آغاز کند.
US Embassy in Kabul - اسپوتنیک افغانستان
امریکا از کاهش دیپلمات های خود در افغانستان خبرداد

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا تصمیم دارد تا در پایان ماه می سال روان شمار کارکنان ایالات متحده امریکا در پایتخت افغانستان را کاهش بدهد.

بر اساس گزارش برخی منابع، رئیس دیپلماسی امریکا به دلیل های نامعلومی تصمیم دارد تا این کار را یک سال پیش از برنامه از پیش تعیین شده انجام دهد.

بر اساس این گزارش،

به گفته آژانس، مأموریت دیپلماتیک در کابل یکی از بزرگترین مأموریت های دیپلماتیک ایالات متحده است و سفارت ایالات متحده در آن نزدیک به 1500 کارمند دارد. در نتیجه تغییرات برنامه ریزی شده، قرار است این کارمندان به نصف کاهش یابد.

به گفته یکی از آشنایان این سازمان، این مرحله بخشی از برنامه جهانی برای انتقال مجدد دیپلمات های امریکایی است که باید با توجه به راهبرد امنیت ملی دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا انجام شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا، در این باره چنین گفت: وزارت امور خارجه امریکا «به طور مرتب حضور خود را در مأموریت های خارجی بررسی می کند تا شرایط سیاسی و اهداف سیاسی را برآورده کند».

 او خاطر نشان کرد، که اولویت های ترامپ به «پایان دادن به جنگ در افغانستان از طریق یک حل و فصل صلح پایدار و تمرکز بر مبارزه با تروریسم است».

 و افزود، که واشنگتن همچنان به حضور قابل اعتماد در آن کشور ادامه خواهد داد. در عین حال نماینده ماموریت دیپلماتیک امریکا توضیح نمی دهد که چرا پمپئو تصمیم به تسریع در اجرای طرح کاهش شمار دیپلمات های امریکایی در کابل را دارد.

یادآوری می کنیم، که مجله Foreign Policy  در آغاز ماه به نقل از منابع اطلاع داده بود، که ایالات متحده امریکا قصد دارد تا سال 2020 شمار دیپلمات هایش در کابل را به نصف کاهش دهد. علاوه بر این، این مجله خبر داده بود، که شمار کارکنان دیپلماتیک این کشور در عراق به 30-50 درصد کاهش یافته است. این در حالیست، که ایالات متحده امریکا یک سفارت در بغداد و یک کنسولگری در اربیل دارد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала