رونمائی راکت های ضد تانک ساخت ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agensy / رونمایی از دستاوردهای جدید نیروی زمینی ارتش ایران
رونمایی از دستاوردهای جدید نیروی زمینی ارتش ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اردوی ایران سه نوع جدید راکت ضد وسایط زرهدار را رونمائی کرد.

اسپوتنیک به نقل از تنسیم، ایران از طراحی و تولید سه راکت ضد وسایط زرهدار جدید با همکاری متخصصین وزارت دفاع و جهاد خودکفایی هوانیروز ارود، سه راکت به نام های «حیدر»، «قمربنی هاشم (ع)» و «دهلاویه هوا پایه» خبر داده است.
1- راکت حیدر- این راکت هوا به زمین با برد بیش از 8 کیلومتر میباشد که قابلیت نصب انواع سیستم‌های اکتشافی برای استفاده در اوضاع مختلف در آب و هوا به منظور نابودی اهداف زرهی، تجهیزات زمینی و تجمع نیروها با قدرت نفوذ بیش از یک متر را دارد.
2- راکت قمر بنی هاشم (ع)، راکت هوا به هوا و هوا به زمین با برد بیش از 8 کیلومتر و دارای قابلیت قفل قبل و بعد از انداخت است.
همچنین قابلیت نصب انواع سیستم‌های اکتشافی برای استفاده در اوضاع مختلف آب و هوا به منظور اهداف زرهی، تجهیزات زمینی و تجمع نیروها را دارد و در شب نیز می‌توان آنر شلیک نمود.
3- راکت دهلاویه، این راکت، راکت هوا به زمین با هدایت لایزری و برد بیش از 8 کیلومتر و وزن پائین برای اهداف زرهی به صورت نقطه زن با قدرت نفوذ یک متر و و بیست سانتی متر است. راکت دهلاویه که قبلاً در زمین مستقر می شد و از زمین پرتاب میگردید، اکنون به هواپایه ارتقا یافته است.
این راکت‌ها اکنون در مرحله تست و آزمایشات مقدماتی قرار دارند و به زودی به هلیکوپتر‌های تهاجمی نیز نصب خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала