گشایش دور هفدهم شورای ملی افغانستان تا پایان هفته روان

© Sputnik / Zafarsha Rouyeeگشایش دور هفدهم شورای ملی افغانستان تا پایان هفته روان
گشایش دور هفدهم شورای ملی افغانستان تا پایان هفته روان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان تا پایان هفته روان شورای ملی این کشور را گشایش می کند.
اعلام نتایج نهایی انتخابات مجلس نمایندگان ننگرهار - اسپوتنیک افغانستان
اعلام نتایج نهایی انتخابات مجلس نمایندگان ننگرهار

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان قرار است تا پایان هفته روان شورای ملی این کشور را گشایش کند.

با این حال، نهادهای ناظر بر روند انتخابات و آگاهان انتخاباتی تاکید می‌ورزند، تا زمانی‌که نتایج نهایی ولایت‌های باقی مانده اعلام نشود و سرنوشت پروندهء اعضای پیشین کمیسیون‌های انتخاباتی روشن نشود نباید شورای ملی گشایش شود.

داوود علی نجفی، رئیس پیشین دارلانشای کمیسیون مستقل انتخابات بیان میدارد:- "هر کسی‌که اگر در این مورد مقداری تدبیر و فکر داشته باشد، در همین شرایط شورای ملی را گشایش نمی کند، بخاطریکه نتایج نهایی همه ولایت ها اعلان نشده است، و اگر هم اعلان شود باید کمیشنران پیشین کمیسیون های انتخاباتی مجازات شوند".

در همین حال، نهادهای ناظر بر روند انتخابات نیز می‌گویند، در صورتی که نتایج نهایی انتخابات مجلس نمایند‌گان ولایت‌های باقی مانده به شمول کابل اعلام نشود، گشایش شواری ملی معضل فنی و حقوقی را در پی خواهد داشت.

یوسف رشید، رئیس بنیاد انتخابات آزاد وعادلانه افغانستان اظهار میدارد:- "ادامه وضعیت کنونی در عرصه نتایج کابل و ولایت های دیگر این را کمک بکند، چون دیگر کمیسیون ها هم دل شان جمع میشود خاطر شان آرام میشود که دیگر مجلس نمایندگان کارش را آغاز کرده دیگر اگر این سناریو برای یک سال دیگر هم پیش برود آنها تشویش ندارند، پاسخگویی اصلا دیگر در این عرصه وجود ندارد".

یادآوری می کنیم، که نزدیک به شش ماه می شود که از برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان می گذرد، اما تاکنون نتایج نهایی انتخابات مجلس نمایندگان تا اکنون اعلام نشده است، ضمن این که در ولایت غزنی تاکنون انتخابات مجلس نمایندگان برگزار نشده است. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала