پمپئو به رئیس جمهورغنی: مانع صلح نباشید

© REUTERS / Carlos Barriaمایک پمپئو
مایک پمپئو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا، در یک تماس تلفنی با اشرف غنی،رئیس جمهور کشور،گسترش حملات طالبان را مورد بحث قرار داد.

 به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا در یک تماس تلفنی با محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور از حملات گسترده و پیشرویی های طالبان و همچنین لغو نشست بین الافغانی قطر ابراز نارضایتی نمود.
او اعلامیه اخیر طالبان را در مورد عملیات بهاری این گروه را محکوم کرد و بر همبستگی ایالات متحده با مردم افغانستان که رنج و ویرانی های زیادی را از جنگ های دوامدار متحمل شده اند، ابراز نمود و بر یک توافق جامع صلح برای پایان دادن چنین وضعیت در افغانستان، تأکید نمود.  

حامد کرزی - اسپوتنیک افغانستان
کرزی: لغو نشست دوحه تقصیر طالبان نیست

وی همچنین نارضایتی ایالات متحده امریکا را در خصوص لغو نشست بین الافغانی صلح که قرار بود اخیرا در دوحه، پایتخت قطر برگزار شود ابراز داشت. او از اشرف غنی در خواست کرد این نشست هرچه زودتر برگزار شود.
یادآوری می کنیم که کنفرانس بین الافغانی در دوحه قرار بود که به تاریخ 21 ماه جاری میلادی برگزار شود لغو شد.
ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد، به دلیل آنکه طالبان فهرست دولت را نپذیرفته اند، این نشست لغو شده است.
قرار بود هیات 250 نفری دولت افغانستان روز پنجشنبه (29 حمل) عازم دوحه شود، اما ناگهان این سفر برای مدتی نامعلوم به تعویق افتاد. این هیات قرار بود در سه روز آینده با نمایندگان طالبان در دوحه قطر دیدار و گفتگو کنند.
نماینده ویژه امریکا، زلمی خلیلزاد به خاطر به تعویق افتادن این نشست ابراز «ناامیدی» کرد و از همه طرف ها خواسته که به گفت و گوی بین الافغانی متعهد بمانند.
ضمیر کابلوف فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان اظهار داشت: «مسکو به این عقیده است که مداخله رییس جمهور افغانستان، اشرف غنی با عث لغو برگزاری نشست بین الافغانی شد که قرار بود با شرکت طالبان در دوحه برگزار گردد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала