نشست مخفیانه رهبران روسیه و کوریائی شمالی

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به دلایل امنیتی جزئیات دیدار رهبران کوریائی شمالی و روسیه محرمانه می ماند- سخنگوی کرملین

به گزارش اسپوتنیک، دمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز جمعه اظهار داشت، که یگانه علت اعلام نکردن محل و تاریخ دقیق دیدار رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین و رهبر کوریائی شمالی کیم جونگ اون ملاحظات امنیتی می باشد.
پسکوف در پاسخ به سوال این که، چرا هنوز مکان و زمان دیدار رهبران دو کشور اعلام نشده، گفت:"این به خاطر ملاحظات امنیتی است، به همین خاطر در وقت لازم شما را (از آن) مطلع خواهیم کرد."

وی در مورد موضوع گفتگوی سران دو کشور افزود: "در مرحله اول، توسعه روابط دوجانبه و در مرحله دوم، مسئله خلع سلاح هستوی و مسائل همکاری منطقه ای، مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت. موضوعات گسترده ای برای گفتگو وجود دارد. در اینجا ما باید ایرا به یاد داشته باشیم، که صحبت بین سران دو کشور همسایه است، کشورهایی که نسبتا سرحدات مشترک وسیعی با هم دارند."
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در پاسخ به این سوال که، روسیه در حل مشکل هستوی کوریائی شمالی چه پیشنهادی می تواند داشته باشد، اظهار داشت: "شکی نیست، که روسیه آماده است در روند خلع سلاح هستوی کوریائی شمالی هر چه که در توان دارد، را انجام دهد."
پیشتر دمیتری پسکوف اعلام کرده بود، که دیدار و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و کیم جونگ اون رهبر کوریائی شمالی ، در حال آماده شدن است، اما فعلا تاریخ و محل دقیق آن مشخص نیست.
کوریائی شمالی در سال 2005 خود را به عنوان قدرت هستوی معرفی کرد ، در سال های 2006، 2009 و 2013 آزمایشات هستوی زیرزمینی هستوی انجام داد، که منجر به اعتراض و مخالفت جامعه بین المللی شد. در پاسخ به اقدامات پیونگ یانگ، شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه هایی مبنی بر متوقف کردن فعالیت های هسته کوریائی شمالی مصوب کرد. قطعنامه های 1718 و 1874 علاوه بر تحریم ها، شامل توقف آزمایشات هسته ای و پرتاب راکتهای بالستیک، و بازگشت به مذاکرات انهدام تسلیحات هستوی شبه جزیره کوریائی می باشد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала