پشتیبانی آلمان از جایگزینی پیمان جدید به جای پیمان «آی ان اف»

© Sputnik / Valery Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر پشتیبانی آلمان از جایگزینی پیمان جدید به جای پیمان «آی ان اف»
پشتیبانی آلمان از جایگزینی پیمان جدید به جای پیمان «آی ان اف» - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برای امضای پیمان جدید نیاز به اشتراک کشورهای روسیه، ایالات متحده امریکا و چین است.
روسیه شواهدی از نقض پیمان «آی ان اف» توسط امریکا را ارائه داد - اسپوتنیک افغانستان
روسیه شواهدی از نقض پیمان «آی ان اف» توسط امریکا را ارائه داد

به گزارش اسپوتنیک، جنرال ابراهارد زورن بازرس کل نیروهای مسلح آلمان در مصاحبه با RND گفت: پیمان منع راکت ‌های هسته‌ای میان‌برد باید با یک سند جدید که پاسخگوی کنترل جنگ افزار ها را دارا باشد، جایگزین شود.
زورن گفت: من نگران این هستم که اگر این پیمان کاملا از بین برود، چه اتفاقی برای راکت ‌های میان‌برد می افتد. من فکر می کنم نیاز به ایجاد یک رژیم کنترل جنگ افزار های جدید هست.

در عین حال، نوشتن یک سند جدید مستلزم حضور همه طرف‌ها از جمله روسیه، ایالات متحده و چین است.

زورن همچنین یادآور شد، که از شماری از کشورها را می‌توان به عنوان گناهکاران تشدید وضعیت ناپایدار جهانی نام برد. در میان حوادث او الحاق کریمه به روسیه، وضعیت در دنباس و از پرونده اسکریپال نام برد.

یادآوری می کنیم، که دونالد ترامپ رئیس جمهورایالات متحده امریکا در 20 اکتوبر 2018 اعلام کرد، که به دلیل نقض مکرر این پیمان توسط روسیه، امریکا از این پیمان بیرون خواهد شد. مایک پمپئو وزیر امور خارجه امریکا همچنین اعلام نمود، که اگر روسیه ظرف 60 روز به این پیمان بازنگردد، امریکا از این معاهده بیرون می شود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز در واکنش به بیرون شدن امریکا از این پیمان اظهار داشت:- "حالا که امریکایی ها تعلیق عضویت خود در پیمان منع راکت های هسته ای میان برد و کوتاه برد را اعلام کرده اند، ما نیزعضویت خود در این پیمان را به حالت تعلیق در می آوریم و مثل آنها به کارهای تحقیقاتی و آزمایشی در این زمینه می پردازیم".

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала