افشای پیشنهاد روسیه برای جلوگیری از جنگ هسته ای با امریکا

© Depositphotos.com / Curraheeshutterافشای پیشنهاد روسیه برای جلوگیری از جنگ هسته ای با امریکا
افشای پیشنهاد روسیه برای جلوگیری از جنگ هسته ای با امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه برای جلوگیری از جنگ هسته ای به امریکا پیشنهاد داده بود که توافقنامه ای امضا کنند، اما تاکنون امریکا به این پیشنهاد روسیه پاسخ نداده است.
تعداد راکت های هسته ای روسیه و امریکا - اسپوتنیک افغانستان
تعداد راکت های هسته ای روسیه و امریکا

به گزارش اسپوتنیک، مسکو پیش نویس سندی را در نومبر 2018 به طرف امریکایی تقدیم کرده بود، که در آن روسیه خاطر نشان کرده بود که در جنگ هسته ای هیچکس پیروز شده نمی تواند و چنین جنگی نباید آغاز شود.

طبق پیشنهاد طرف روسی، سران دو کشور باید توافقنامه ای را به تصویب برسانند که در آن روسیه و امریکا برای جلوگیری از رویارویی نظامی و منتفی کردن امکان جنگ هسته ای به یکدیگر باور داشته باشند.

علاوه بر این در این پیشنهاد آمده است، که تدابیر لازم برای جلوگیری از استفاده تصادفی از جنگ افزار هسته ای باید انجام شود.

پیش از این، امریکا اجرای پیمان منع راکت های هسته ای میان برد را به بهانه نقض سیستماتیک این پیمان از سوی روسیه از روز 2 فیبروری متوقف کرد. مسکو تدابیر متقابلی را برای پاسخ به واشنگتن اتخاذ نمود.

یادآور می کنیم، که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، به تاریخ 4 مارچ سال روان فرمان تعلیق اجرای پیمان منع راکت های هسته ای میانبرد را امضا کرد. این تصمیم در پاسخ به تصمیم واشنگتن درباره عدم اجرای این پیمان گرفته شده است.

پیمان راکت های میان برد و راکت های برد کوتاه 8 دسمبر 1987 در زمان سفر میخائیل گورباچف رهبر وقت شوروی به واشنگتن به امضا رسید. برای نخستین بار راکت هایی با برد 500 تا 1000 و از 1000 تا 5000 کیلومتر شامل کاهش راکت ها شدند از جمله راکت های نوع «ار-12 و ار-14» که اتحاد شوروی در سال 1962 در کوبا مستقر کرده بود و بحران کارائیب را دامن زد.

در ماه می 1991 این پیمان کاملا اجرا شد و تا آن زمان اتحاد شوروی 1752 راکت بالستیکی و بالدار زمین پایه و امریکا 859 راکت از این نوع را نابود کرده بودند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала