وزیر خارجه ترکیه: اس-400 تهدیدی برای اف-35 نیست

© AFP 2023 / Adem Altanوزیر خارجه ترکیه: اس-400 تهدیدی برای اف-35 نیست
وزیر خارجه ترکیه: اس-400 تهدیدی برای اف-35 نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه ترکیه گفت، که سامانه دفاع هوایی روسی اس-400 تهدیدی برای جنگنده های اف-35 امریکایی نیست.
استقبال کرملین از موضع‌گیری ترکیه درباره خرید اس-400 - اسپوتنیک افغانستان
استقبال کرملین از موضع‌گیری ترکیه درباره خرید اس-400

به گزارش اسپوتنیک، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه گفت: سامانه دفاع هوایی روسی اس-400 تهدیدی برای جنگنده های نسل پنجمی اف-35 امریکایی نیست.

چاووش اوغلو در این پیوند به خبرنگاران گفت:- "ده سال نتوانستیم از متحدان خودمان چنین سیستم دفاعی دریافت کنیم، اکنون که سیستم دفاع هوایی اس-400 را از فدراسیون روسیه دریافت می کنیم. در امریکا می گویند که اس-400 آسیب پذیری اف-35 را افزایش می دهد. ما چنین فکر نمی کنیم، اما اجازه دهید کارشناسان این را بگویند. ما پیشنهاد دادیم که یک کمیسیون مشترک برای بررسی این مسئله ایجاد کنیم، اگر آنها خیلی نگران هستند. اما تابحال پاسخی از امریکا به ما نرسیده است."

به گفته وی، اس-400 در ترکیه به طور کامل زیر کنترل این کشور قرار خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در سوریه هم اس-400 وجود دارد و هم هواپیماهای امریکایی، در مرز ناروی و نزدیکی مرز روسیه سیستم اس-400 جا به جا است و جنگنده های ناتو پرواز داشته اند و این هیچ کس را ناراحت نمی کند، بنابر این ما در این مشکلی بزرگ نمی بینیم که باعث نگرانی شود.

وی افزود، که انقره در حال مذاکره با متحدان ناتوی خود در زمینه خرید راکت های دفاع هوایی است.

یادآوری می کنیم، که پیش از این ترکیه اعلام کرده بود که قصد ندارد از خرید اس-400 بگذرد و نخستین سیستم های دفاع هوایی باید در ماه جولای وارد این کشور می شود. ایالات متحده ادعا می کند که سیستم های S-400 با استانداردهای ناتو ناسازگار هستند و اگر ترکیه اس-400 را از روسیه بخرد با تحریم های احتمالی این کشور روبرو خواهد شد، که ممکن روند فروش جدیدترین هواپیماهای اف-35 به تاخیر و یا فروش آن لغو گردد. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала