کوریای شمالی خواستار تعویض پامپئو به فرد "باتجربه‌تر" در مذاکرات شد

© AP Photo / Andrew Harnikکوریای شمالی خواستار تعویض پامپئو به فرد "باتجربه‌تر" در مذاکرات شد
کوریای شمالی خواستار تعویض پامپئو به فرد باتجربه‌تر در مذاکرات شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کوریای شمالی خواسته است تا واشنگتن در مذاکرات با پیونگ یانگ، مایکل پامپئو، وزیر خارجه این کشور را به یک فرد "باتجربه‌تر" تعویض کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس خبری کوریای جنوبی یونهاپ، رئيس بخش امریکا در وزارت امور خارجه کوریای شمالی با نشر یک اعلامیه نوشته است: "حتی اگر در آینده مذاکرات با ایالات متحده امریکا از سر گرفته شود، من می‌خواهم تا به عوض پامپئو در مذاکرات یک فرد دیگر که بیشتر دوستانه‌تر و باتجربه‌تر در گفتگوها، اشتراک ورزد".

کوریای شمالی اسلحه جدید هدایت‌شونده تاکتیکی را آزمایش کرد - اسپوتنیک افغانستان
کوریای شمالی اسلحه جدید هدایت‌شونده تاکتیکی را آزمایش کرد

در ماه فبروری دومین نشست رهبران کوریای شمالی و ایالات متحده امریکا در هانوی برگزار شد که بدون دست یافتن به کدام توافق، خاتمه یافت.

به گفته رئيس بخش امریکا در وزارت خارجه کوریای شمالی "تجربه نشست هانوی نشان داد که هر مشکلی که باشد، اگر پامپئو دخالت کند، کار درهم و برهم می‌شود و بدون نتیجه باقی می‌ماند". وی خاطر نشان ساخته است: "بدین لحاظ من نگران اینم که اگر پامپئو دوباره در مذاکرات دخالت کند، وضعیت وخیم شده و بیشتر از این درهم و برهم خواهد شد".

این دیپلومات کوریای شمالی گفته است: "خوشبختانه روابط شخصی میان رئيس شورای دولتی (کیم جونگ اون) و رئیس جمهور ترامپ به مثل گذشته، خوب اند، و رفیق کیم جونگ اون از اینکه با رئيس جمهور ترامپ نزدیک است، خرسند است".

نخستین نشست ترامپ و کیم در سال ۲۰۱۸ در سنگاپور برگزار شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала