کمک 70 میلیون دالری آلمان به افغانستان

© Photo / ARG / ARGرئیس جمهور غنی با صدر اعظم آلمان دیدار کرد
رئیس جمهور غنی با صدر اعظم آلمان دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت همکاری های اقتصادی آلمان کمک 59 میلیون یورو را به افغانستان تعهد سپرد

به گزارش اسپوتنیک، وزارت همکاری‌های اقتصادی و توسعه‌ی آلمان می‌گوید که کشورش 5،1 میلیارد افغانی که معادل 70 میلیون دالر می شود، را در بخش حکومت‌داری خوب، رشد اقتصادی و زیربناها هزینه خواهد کرد.
در کنار آن، آلمان هشت میلیارد و هفت صد میلیون افغانی دیگر نیز به صندوق وجهی بازسازی افغانستان اختصاص می‌دهد که سه و نیم میلیارد آن در بخش انرژی هزینه خواهد شد.
آلمان از حکومت افغانستان می‌خواهد که در بخش مبارزه با فساد، پیش‌گیری از خشونت در برابر بانوان و تامین شفافیت در صنایع استخراجی تلاش جدی کند.
در خبرنامه به نقل از هیننگ پلاتی، رییس بخش افغانستان و پاکستان در وزارت همکاری اقتصادی و توسعه آلمان آمده است که این کشور به عنوان یک شریک مطمین و دراز مدت برای توسعه افغانستان و مردم این کشور باقی می‌ماند. او افزوده است که آلمان به حمایت خود از انکشاف در افغانستان با تمویل 430 میلیون یورو در سال تا 2020 ادامه خواهد داد.
از جانب دیگر، ناهید سرابی، معین امور پالیسی وزارت مالیه در سخنانی به مناسبت تعهد جدید آلمان در برابر حمایت و کمک مالی به افغانستان گفته است: «همان‌طوری‌که در استراتژی رشد و نیز چهارچوب ملی صلح و توسعه افغانستان تسجیل شده است، حکومت افغانستان در نظر دارد به رشد اقتصادی بالاتری دست یابد، مناسبات دوستانه‌اش را با کشورهای همسایه توسعه دهد، عواید را افزایش دهد، اشتغال‌زایی کند، سطح فقر را کاهش دهد و به منازعه خشونت‌بار پایان دهد.»
بر اساس آمار حکومت آلمان، این کشور از سال 2002 به‌اینسو بیش از 354 میلیارد افغانی به حکومت افغانستان کمک کرده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала