ادامه بارندگی‌ها و هشدار به ساکنان کابل

© اسپوتنیک- Azimسیلاب کابل
سیلاب کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسوولان در شهرداری کابل به دلیل افزایش بارندگی‌ها و احتمال آب‌خیزی‌ها و سیلاب‌ها، خواهان رخصتی موقت مکاتب چندین ناحیه شهر کابل شدند.

به گزارش اسپوتنیک، مسوولان ولایت کابل امروز سه‌شنبه (27 حمل) در یک نشست خبری، آمادگی‌شان را برای رسیدگی به متضررین آب‌خیزی‌های اخیر کابل اعلام کردند. بارندگی های که در کابل و شماری از ولایات افغانستان از اوایل این هفته آغاز شده، به گفته اداره هواشناسی افغانستان تا فردا نیز ادامه خواهد داشت.
احمد ذکی سرفراز، شهردار کابل به رسانه ها گفت:"میزان آسیب‌پذیری آب خیزی‌ها در ناحیه‌های 5، 13، 6، 9، 16 و 20 به دلیل خامه بودن خانه‌ها وعدم کانالیزاسیون بیشتر است."

وی افزود:" از وزارت معارف کشور می‌خواهیم که به علت میزان بلند آسیب پذیری در این ناحیه‌های شهر کابل، مکاتب این ناحیه‌ها را برای سه روز آینده رخصت اعلام نمایند تا از تلفات احتمالی انسانی جلوگیری شود."                                  

از دیروز به این سو تصاویر زیادی در شبکه‌های اجتماعی از سرازیر شدن آب رودخانه کابل بر جاده‌ها و جمع شدن مقدار زیادی آب در خیابان‌های منتشر شده است. آب گرفتگی خیابان‌های شهر رفت و آمد افراد و خودروها را دشوار ساخته است.
مقام‌ها در کابل تاکنون کشته شدن دو نفر و تخریب 35 خانه را تایید کرده اند.
تصاویری نیز در شبکه های اجتماعی منتشرشد نشان می‌دهد محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان به محلات آسیب پذیر سیل در کابل سر زده است.
یکی از نگرانی‌های شهروندان کابل بیشتر شدن آب دریای کابل و سرازیر شدن آن از سطح دریا می‌باشد اما مسوولان ولایت کابل می‌گویند:" در حال حاضر مقدار جریان آب در دریای کابل 80 مترمکعب در ثاینه است در حالی‌که دریای کابل ظرفیت جریان 120 مترمعکب آب را در ثانیه دارد."
این در حالی است که براساس پیشبینی‌های اداره هواشناسی کشور در ولایات خوست، پکتیا، لوگر، ننگرهار، لغمان، کاپیسا، پروان، پنجشیر، بغلان، تخار، بدخشان، نورستان، کنر و قسمت های از وردک، زابل، قندهار، فراه، هرات، بادغیس، سرپل و سمنگان که مقدار بارندگی بین (25 الی 45) ملی متر در دو روز آینده پیش بینی گردیده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала