هشدار جدی ترامپ به نتانیاهو

© AFP 2023 / Mandel Nganهشدار جدی ترامپ به نتانیاهو
هشدار جدی ترامپ به نتانیاهو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور امریکا از صدراعظم اسرائیل خواست تا روابط با چین را کاهش دهد، در غیر شاهد کاهش همکاری امنیتی امریکا و اسرائیل خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا طی دیدار تاریخی 26 مارچ با بنیامین نتانیاهو صدراعظم اسرائیل در کاخ سفید از وی خواسته تا روابط تل‌آویو با چین را کاهش دهد.
بر اساس این گزارش، ترامپ به نتانیاهو هشدار داده که اگر به این خواسته عمل نشود، روابط امریکا با اسرائیل می‌تواند تحت تاثیر قرار بگیرد.
طی ماه‌های اخیر مقامات امریکائی بارها موضوع چین را با اسرائیلی‌ها مطرح کرده‌اند. «جان بولتون» مشاور امنیت ملی امریکا این موضوع را در دیدار اوایل جنوری خود با نتانیاهو مطرح کرده و «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه امریکا نیز از اوایل سال جاری میلادی طی چندین دیدار این موضوع را با نتانیاهو مطرح کرده است.
نتانیاهو نیز طی ماه‌های اخیر برای امریکایی‌ها این موضوع را شفاف ساخته که کابینه وی قصد دارد تا سازو کاری را برای نظارت بر سرمایه‌گذاری چینی‌ها ایجاد کند و از ابتدای سال جاری میلادی دو نشست کابینه دراین مورد برگزار شده اما تصمیمی اتخاذ نشده و هرگونه اقدامی به دلیل اختلاف دفتر صدراعظم، وزارت خارجه و وزارت اقتصاد اسرائیل با تاخیر مواجه شده است.
ترامپ این موضوع را برای نتانیاهو شفاف ساخته که اگر روابط با چین محدود نشود، همکاری امنیتی میان اسرائیل و امریکا می‌تواند آسیب ببیند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала