انتقال جولیان آسانژ به «گوانتاناموی انگلیس»

© REUTERS / Henry NichollsОснователь WikiLeaks Джулиан Ассанж в полицейском фургоне после того, как британская полиция арестовала его возле посольства Эквадора в Лондоне
Основатель WikiLeaks Джулиан Ассанж в полицейском фургоне после того, как британская полиция арестовала его возле посольства Эквадора в Лондоне - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گزارشات برخی منابع خبری آگاه حاکی از آنست که بنیانگذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس به زندان فوق امنیتی Belmars در جنوب شرقی انگلیس منتقل شده است.

به گزاش اسپوتنیک، فرانس پرس، به استناد از یک منبع آگاه؛  اعلام کرد که بنیانگذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس جولیان آسانژ به زندان فوق امنیتی Belmars در جنوب شرقی لندن منتقل شده است که به طور غیررسمی به آن «گوانتاناموی انگلیس» گفته می‌شود.
بنابر اعلام این نشریه، «واگان اسمیت» آخرین فردی بود که پیش از دستگیری آسانژ در روز پنجشنبه، با وی در سفارت اکوادور در لندن دیدار کرده بود. اسمیت می‌گوید آسانژ پس از آنکه دادگاه حکم بازداشت وی را صادر کرد بلافاصله به زندان Belmars منتقل شد.
Belmars زندانی که به "گوانتانامی انگلیس"مشهور است، تدابیر سختگیرانه امنیتی در آنجا اجراء می‌شود.
پلیس لندن روز پنجشنبه آسانژ را در سفارت اکوادور در لندن دستگیر کرد. دستگیری آسانژ پس از آن روی داد که لنین مورنو، رئیس جمهور اکوادور اعلام کرد پناهندگی آسانژ را لغو کرده است.
آسانژ سال 2012 به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شد تا به سویدن تحویل داده نشود. سویدن به سبب اتهامات آزار جنسی و تجاوز برای آسانژ حکم پیگرد صادر کرده بود. آسانژ با رد کردن این اتهامات، آن‌ها را سیاسی می‌داند. مهم‌ترین نگرانی آسانژ این بود که سویدن احتمالا وی را به امریکا تحویل دهد. آسانژ در امریکا به سبب انتشار اطلاعات مربوط به جنایات ارتش امریکا در افغانستان و عراق ممکن است با مجازات سی و پنج سال زندان یا اعدام مواجه شود. پرونده تجاوز، سال 2017 مسدود شد ولی انگلیس همچنان اصرار داشت آسانژ به سبب حاضر نشدن در دادگاه لندن، باید دستگیر شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала