امریکا نباید در رقابت های خود در بازار تسلیحات ناتو را شامل کند

© Sputnik / Igor Zarembo /  مراجعه به بانک تصاویر امریکا نباید در رقابت های خود در بازار تسلیحات ناتو را شامل کند
امریکا نباید در رقابت های خود در بازار تسلیحات ناتو را شامل کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا نباید مشکلات خود را در بازار اسلحه با ناتو محول کند.

به گزارش اسپوتنیک، عمر چلیک، سخنگوی حزب حاکم ترکیه "عدالت و توسعه"، در واکنش به موضوع گیری امریکا در خصوص خرید سیستم دفاع هوایی S-400 روسیه توسط انقره گفت: ایالات متحده نباید مشکلات خود را در بازار اسلحه با ناتو محول کند.
وی افزود که در روابط بین ایالات متحده و ترکیه، S-400 مشکل اصلی نیست. پرسش عمده درباره اقدام علیه تهدیدات امنیت ملی به یک متحد مهم ناتو مانند ترکیه مطرح است.
چلیک به خبرنگاران گفت: " در روابط بین ایالات متحده و ترکیه، S-400 مشکل اصلی نیست. سوال درباره اقدام علیه تهدیدات امنیت ملی یک متحد مهم ناتو مانند ترکیه مطرح است. رقابت ایالات متحده در بازار اسلحه لازم نیست به مشکل اتحادیه ناتو تبدیل شود.
به گفته وی، تحویل هواپیماهای جنگنده امریکایی اف-35 نه تنها به امنیت ترکیه بلکه در حالت کلی به امنیت ناتو کمک خواهد کرد. سوال ترکیه در خصوص پروژه اف-35 که به امنیت همه ناتو کمک خواهد کرد، مسئله تمام پروژه های مشترک ناتو و درک امنیت عمومی است.
بزرگترین قرارداد عرضه اس-400 بین مسکو و آنکارا در سال 2017 منعقد گردید. ایالات متحده بارها به بهانه تهدید ناتو با این توافقنامه مخالفت کرده و خواستار انصراف ترکیه از این سیستم و استفاده از سیستم دفاع هوایی موشکی پاتریوت شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала