ویژگی های برتر انجن راکتی RD-180 روسیه از دیدگاه امریکا

© AP Photo / Maxim Marmurویژگی های برتر انجن راکتی RD-180 روسیه از دیدگاه امریکا
ویژگی های برتر انجن راکتی RD-180 روسیه از دیدگاه امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا ویژگی های موتور راکتی RD-180 روسیه را به بررسی گرفتند.

به گزارش اسپوتنیک، توری برونو، رئیس کنسرسیوم United Launch Alliance ایالات متحده امریکا اعلام کرده که کیفیت موتور راکتی RD-180 روسیه در سطح بالای قرار دارد و تقاضای بیشتر برای دسترسی به آنها ، زمینه را برای تولید بیشتر مساعد نموده است.
رئیس ULA در حاشیه 35‌مین سمپوزیوم فضایی امریکا در کلرادو اسپرینگز گفت، شرکت صادرکننده "اینرگوماش" روسیه به خوبی کار می کند و پاسخگویی خوب تقاضا ها برای تسلیحات روسیه است. علاوه بر این، کیفیت این تسلیحات در سطح بالا قرار داشته، و در عرضه آنها نیز هیچگونه پرسشی وجود ندارد.
برونو همچنین خاطر نشان کرد که موتورراکتی RD-180 روسیه به محض آماده شدن تحویل داده می شوند و در حال حاضر در انبارهای ULA برای دو سال آینده این تسلیحات تامین شده است و شمار دیگر نیز در حال رسیدن است. در عین حال مشخص نیست که آیا تولید موتور راکتی RD-180 پس از سال 2022، زمانی که کنگره دستور توقف خرید آنرا صادر نموده، ادامه خواهد یافت یا خیر؟.
28 سپتامبر سال 2018 معلوم شد که ایالات متحده جایگزینی برای موتورهای RD-180 روسی پیدا کرده. بنیانگذار آمازون، جف بزوس و Blue Origin قراردادی را جهت عرضه موتورهای جدید راکتی BE-4 برای وسایل نقلیه موتوری Vulca که در کنسرسیوم (ULA) تولید می شوند، امضا نمودند.
شرکت Energomash روسیه موتورهای RD-180 را برای حمل راکت های امریکایی Atlas III و Atlas V تولید می کند، اما پس از تشدید روابط بین کشورها در سال 2014، کنگره امریکا ممنوعیت استفاده از این موتورها را اعلام کرد. با این حال، یک سال بعد، مقامات امریکایی این تصمیم را به علت عدم تولید این چنین موتور ها در داخل امریکا، لغو اعلام کرد.
سال گذشته از آمادگی روسیه برای عرضه این موتور ها به چین خبر داده شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала