لاوروف: تصمیم امریکا درمورد اورشلیم و بلندی‌های جولان، بی‌ثبات‌کننده است

© Sputnik / Vitaly Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: تصمیم امریکا درمورد اورشلیم و بلندی‌های جولان، بی‌ثبات‌کننده است
لاوروف: تصمیم امریکا درمورد اورشلیم و بلندی‌های جولان، بی‌ثبات‌کننده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه روسیه می‌گوید که مسکو از اطلاعات رسیده درمورد چگونگی "معامله قرن" امریکایی برای حل و فصل منازعات اسرائيل و فلسطین، نگران است.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه که طی یک سفر رسمی به امان، پایتخت اردن رفته است، در کنفرانس خبری مشترک با همتای اردنی اش گفت: "ما بحث‌های زیادی درمورد پیشرفت در حل و فصل منازعات خاور میانه داشتیم. ما نگران آنچه در منطقه، آنچه در خاک فلسطین می‌گذرد، می‌باشیم. و ما مبنی بر اینکه باید از پایگاه حقوقی که توسط جامعه جهانی به شکل قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد و ابتکار صلح عربی، ایجاد شده بود، اطاعت شود، هیچ تردیدی نداریم".

ماکرون: تصمیم ترامپ در مورد جولان در ضدیت با قوانین بین المللی است - اسپوتنیک افغانستان
ماکرون: تصمیم ترامپ در مورد جولان در ضدیت با قوانین بین المللی است

به گفته وزیر خارجه روسیه، مسکو به این باور است که این موضوع باید براساس توافق هردو کشور حل شود، زیرا "اقدامات یک جانبه، خوبی به ارمغان نمی‌آورد".

لاوروف افزود: "البته که تصامیم بی‌ثبات‌کنندهٔ ایالات متحده امریکا درمورد اورشلیم، بلندی‌های جولان و تلاش همکاران امریکایی ما برای ایجاد "معامله قرن" که تنها درموردش حرف می‌زنند، اما هیچ کس آنرا ندیده است، نگرانیم".

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا به تاریخ ۲۵ مارچ ۲۰۱۹ بعد از کنفرانس خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو، نخست ‌وزیر اسرائیل در واشنگتن با امضای فرمانی، ادعای حاکمیت اسرائیل ها بر جولان را به رسمیت شناخت.    

قبل از این، دونالد ترامپ در یک اقدام دیگر، سفارت امریکا در اسرائیل را به اورشلیم، شهر مناقشه‌یی میان فلسطین و اسرائيل، انتقال داد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала