عبدالله عبدالله: روسیه می تواند طالبان را به میز مذاکره بکشاند

© AP Photo / Massoud Hossainiعبدالله عبدالله: روسیه می تواند طالبان را به میز مذاکره بکشاند
عبدالله عبدالله: روسیه می تواند طالبان را به میز مذاکره بکشاند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس اجراییه افغانستان گفته است، که روسیه می تواند از نفوذ خود استفاده کرده و طالبان را برای گفت و گوهای مستقیم با کابل به میز مذاکر بکشاند.
عبدالله: طالبان از موضع‌شان عقب ننشسته‌ اند - اسپوتنیک افغانستان
عبدالله: طالبان از موضع‌شان عقب ننشسته‌ اند

به گزارش اسپوتنیک، عبدالله عبدالله رئیس اجراییه افغانستان گفته است، که روسیه می تواند از نفوذ خود استفاده کرده و طالبان را برای گفت و گوهای مستقیم با کابل به میز مذاکر بکشاند.

عبدالله عبدالله گفت:- "روسیه می تواند از نفوذ خود استفاده کند تا از طالبان بخواهد در میز مذاکره با دولت افغانستان بنشینند".

به گفته رئیس اجراییه افغانستان، توافق برای صلح در افغانستان به همه کشورهای همسایه کمک خواهد کرد تا امنیت شان را تقویت کنند. زیرا گروه های هستند که از طالبان پشتیبانی می کنند.

عبدالله عبدالله همچنین گفت، پس از برقراری صلح در افغانستان دیگر نیاز به حضور نیروهای امریکایی نیست. و اگر در افغانستان صلح برقرار شود دیگر نیازی به نیروهای خارجی دیده نمی شود.

او همچنان افزود، که اگر نیروهای خارجی پیش از امضای توافقنامه صلح با طالبان این کشور را ترک کنند، وضعیت در این کشور ممکن است بدتر شود.

پیش از این گزارش شده بود، که مقام های افغانستان امیدوار هستند که در آینده نزدیک با طالبان مذاکره کنند و از کمک کشورهای دیگر در برگزاری این نشست خوش می شوند.

یادآوری می کنیم، که مسئله راه اندازی یک گفت و گوی صلح مستقیم میان نیروهای مخالف و دولت افغانستان در چندین نشست مطرح شده است، که از آن جمله می توان از نشست مسکو که به تاریخ 9 نومبر سال گذشته میان نمایندگان گروه طالبان و اپوزیسیون دولت افغانستان برگزار شد، نام برد.

همچنان شوکت میر ضیایف رئیس جمهور ازبکستان در ماه مارچ 2018 در نشست تاشکند که برای حل وضعیت افغانستان برگزار شده بود، گفت: طرف ازبک آماده است تا همه شرایط را برای مذاکرات مستقیم طالبان با مقام های افغانستان آماده کند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала