درگیری خونین مسلحانه در طرابلس

© REUTERS / Stringer لیبیا
لیبیا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تا کنون در جریان درگیری های مسلحانه بین دو نیروی دولتی متخاصم در لیبیا بیش از نفر 20 کشته شده اند.

به گزارش اسپوتنیک ، وزارت صحت عامه لیبیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که بیش از 20 نفر در نتیجه درگیری‌های میان اردوی مارشال خلیفه حفتر و ارتش وفادار به حکومت طرابلس جان باختند
پیشتر سازمان ملل متحد در لیبیا از طرفین درگیر خواستار آن شده بود که با برقراری صلح دو ساعته در بخش جنوبی طرابلس امکان خارج نمودن قربانیان را فراهم آورند.
پیشتر همچنین نیروهای مسلح وفادار به حکومت آغاز عملیات نظامی "آتشفشان خشم" را علیهارتش ملی لیبیا تحت قومانده مارشال خلیفه حفتر اعلام نموده بود.
پنجشنبه مارشال خلیفه حفتر به نیروهای خود دستور داد تا برای "آزادی از دست تروریست ها" حمله به طرابلس را آغاز کنند. پیش از این نیز گزارش شده بود که دولت توافق ملی که کنترل پایتخت لیبیا، طرابلس را در دست دارد، آمادگی نظامی عمومی را پس از اقدام نیروهای شرقی برای حرکت به سمت غرب را اعلام نموده است.
پس از سرنگونی و قتل معمر قذافی در سال 2011، یک بحران سیاسی در لیبیا آغاز شد. در حال حاضر قدرت دوگانه ای در کشور لیبیا حاکم است. مجلس انتخاب شده توسط مردم در شرق کشور حاکم است. در غرب، در پایتخت طرابلس، حکومت توافق ملی به رهبری فائز السراج با حمایت از سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала