پرونده قتل «مهسا» به دادگاه فرستاده شد

© Photo / social mediaپرونده قتل «مهسا» به دادگاه فرستاده شد
پرونده قتل «مهسا» به دادگاه فرستاده شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دادستانی کل، می‌گوید پرونده قتل «مهسا» کودک شش ساله را پس از بررسی‌ها به دادگاه عالی فرستاده است و اقدامات بعدی از سوی دادگاه عالی صورت خواهد گرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانانیوز، جمشید رسولی، سخن‌گوی دادستانی کل می‌گوید که پرونده متهمان قتل مهسا پس از تکمیل شدن تحقیقات از سوی این اداره به دادگاه سپرده شد و بررسی‌های بعدی از سوی دادگاه عالی صورت گرفته و همگانی خواهد شد.

محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
رییس جمهور غنی: قاتلین مهسا «شدیداً مجازات» خواهند شد

آقای رسولی میگوید: «مجازات مطابق به ماده 598 کود جزای افغانستان با در نظر داشت ماده 547 همین کود جزا و با رعایت ماده 218 و 219 کود جزای افغاتنستان مطالبه شده است،چون تعیین جزا مطابق به قانوناز صلاحیت محاکم افغانستان است اینکه فیصله محکمه درین مورد چی خواهد بود؟ ما و شما در جریان قرار خواهیم گرفت».

در همین حال، این نهاد از تکمیل شدن در حدود 600 پرونده آدم ربایی و سپردن آن به دادگاه عالی نیز خبر می‌دهد.

آقای رسولی اظهار میدارد: «در سه سال 574 قضیه که شامل 1033 نفر می‌شود به دادستانی از سوی ارگان های امنیتی و کشفی فرستاده شده و این قضایا از سوی دادستانی تحقیقات اش تکمیل و به دادگاه فرستاده شده است».

این در حالی‌ست که پیش از این پدر مهسا به حکومت هشدار داده بود که اگر به پرونده قتل دخترش رسیدگی لازم نشود و عاملان آن به کیفر نرسند همه اعضای خانواده اش را آتش خواهد زد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала