نگرانی کشورهای جی 7 از حضور نظامیان روسیه در ونزوئلا

© AFP 2023 / Yuri CortezORTEZنگرانی کشورهای جی 7 از حضور نظامیان روسیه در ونزوئلا
نگرانی کشورهای جی 7 از حضور نظامیان روسیه در ونزوئلا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزاری خارجه هفت کشور پیشرفته صنعتی جهان (جی 7) از حضور نیروهای نظامی روسیه در ونزوئلا نگران اند.

به گزارش اسپوتنیک، وزاری خارجه هفت کشور پیشرفته صنعتی جهان در بیانیه مشترک پس از نشست در فرانسه گفته اند که حضور کارشناسان نظامی روسیه در ونزوئلا می‌تواند وضعیت در این کشور را تشدید کند.

در بیانیه آمده است: ما خواهان دسترسی فوری به کمک های بشردوستانه مطابق به اصول بین‌المللی و تامین نیاز های اساسی به شهروندان که تحت تاثیر بحران قرار گرفته اند استیم، ما نگران استقرار نظامیان روسیه در ونزوئلا استیم بودن آنها می‌تواند وضعیت را در این کشور خطرناکتر بسازد.

کارشناسان نظامی روسیه تا زمان نیاز در ونزوئلا باقی خواهند ماند - اسپوتنیک افغانستان
کارشناسان نظامی روسیه تا زمان نیاز در ونزوئلا باقی خواهند ماند

پیش از این، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفته بود که کارشناسان نظامی روسیه در ونزوئلا به طور قانونی حضور دارند و آنها خدمات فنی را برای تجهیزات نظامی که به کشور امریکای لاتین تحویل داده شده است، ارائه می‌دهند.

یادآوری می‌کنیم، تظاهرات گسترده ضد دولتی به تاریخ 21 ماه جنوری آغاز شد و خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا 23 جنوری در تظاهرات گسترده ضد دولتی در شهر کاراکاس، پایتخت ونزوئلا خود را رئیس‌جمهور موقت این کشور اعلام کرد.

در عین حال دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا گوایدو را به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت و از رئیس‌جمهور مادورو خواست تا قدرت را به وی انتقال دهد.

روسیه، ترکیه، ایران، چین و کوبا از جمله کشورهایی هستند که از نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور منتخب ونزوئلا حمایت کرده‌اند و خواستار عدم دخالت کشورهای دیگر در امور داخلی ونزوئلا شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала