طرح استفاده از برق آفتابی در اداره های دولتی

© Sputnik / Alexandr Kryazhev /  مراجعه به بانک تصاویر طرح استفاده از برق آفتابی در اداره های دولتی
طرح استفاده از برق آفتابی در اداره های دولتی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شرکت برق‌رسانی افغانستان (برشنا) اعلام کرده است که طرح استفاده از برق آفتابی در ادارات دولتی از سوی شورای وزیران تأیید شده است.
وصل 150 میگاوات برق به کابل - اسپوتنیک افغانستان
وصل 150 میگاوات برق به کابل

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، وحیدالله توحیدی، سخن‌گوی این شرکت امروز (شنبه، ۱۷ حمل) گفت، که طرح استفاده از برق آفتابی در ادارات دولتی در جلسه‌ی شماره (یک) شورای وزیران به تاریخ ۱۲ حمل تأیید شده است.

توحیدی همچنان گفت، که به‌منظور تحقق این طرح، نخستین نشست میان شرکت برشنا و نمایندگان وزارت انرژی و آب، اداره‌ی ملی حفاظت محیط زیست و اداره‌ی ملی نورم و استندرد برگزار شده است.

او گفت، که در این نشست در مورد چگونگی دریافت بودجه و نهایی‌سازی طرح‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت بحث صورت گرفته است.

به گفته‌ی او، ۱۵ اداره‌ی دولتی در مرکز در اولویت قرار دارد و پس از آن این طرح در واحدهای اداری در ولایات، پارک‌های صنعتی و خانه‌ها نیز تطبیق می‌شود.

سخنگوی شرکت برشنا می‌گوید، که بودجه‌ی مصرف برق از سوی ادارات دولتی از تخصیص بودجه‌ی وزارت‌خانه‌ها تأمین می‌شود.

توحیدی در مورد قرض‌داری شماری از ادارات دولتی بابت پرداخت نکردن پول صرفیه‌ی برق‌شان، افزود، که شمار زیادی از ادارات دولتی در کابل و ولایات از این بابت از شرکت برشنا قرض‌دارند.

او علاوه کرد، که اخیرا پول صرفیه‌ی برق شماری از ادارات قرض‌دار از سوی وزارت مالیه از بودجه‌ی تخصیص یافته‌ی وزارت‌خانه‌ها به حساب برشنا منتقل شده و این روند ادامه دارد.

یادآوری می کنیم، که ادارات دولتی در فصل زمستان بین ۴۰ تا ۵۰ میگاوات و در فصل گرما بین ۳۵ تا ۴۰ میگاوات در ساعت برق مصرف می‌کنند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала