ائتلاف 20 ایالت امریکا برای مقابله با ترامپ

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر ائتلاف 20 ایالت امریکا برای مقابله با ترامپ
ائتلاف 20 ایالت امریکا برای مقابله با ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات 20 ایالت امریکا، ائتلافی را برای مقابله با رئیس جمهور امریکا تشکیل نموده و خواستار صدور یک دستور موقت در منع سوءاستفاده «دونالد ترامپ» از بودجه ملی این کشور شدند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از New York Post دادستان کل نیویورک — لتیسیا جیمز ، از ائتلاف 20 ایالت امریکا در مقابله با تصمیم رئیس جمهور ترامپ در خصوص ساخت دیوار مرزی مکسیکو خبر داد.
این ایالت ها در شکایت‌نامه مربوط خود این طور عنوان کرده اند که اعلام وضعیت فوق العاده برای استفاده از بودجه دیگر بخش ها در دیوار مرزی، غیرقانونی است و ساخت این دیوار تحت چنین شرایطی آسیب های جبران ناپذیری به بار خواهد آورد.  

ترامپ، شی جین پینگ را پادشاه چین نامید - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ، شی جین پینگ را پادشاه چین نامید

طرف دعوی همچنین مدعی است که دولت ترامپ با خودداری از بررسی تاثیرات زیست محیطی احتمالی حاصل از ساخت این دیوار، سیاست ملی زیست محیطی را نقض کرده و می تواند «آسیب جبران ناپذیری به گونه های در معرض انقراضی که در نزدیکی مرز زندگی می کنند، وارد کند.»
 این دادخواست فقط چند ساعت پس از آن تقدیم قاضی فدرال شد که اتحادیه آزادی های مدنی امریکا از قاضی دیگری خواسته بود تا با صدور یک دستور موقت، جلوی ساخت دیوار مرزی ترامپ را بگیرد.
 پیشتر اطلاع حاصل شده بود که پنتاگون یک میلیارد دالر بودجه را برای ساختن دیوار در مرز ایالات متحده و مکسیکو تخصیص می دهد. دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا، اخیرا تهدید کرد مرز کشورش با مکسیکو را در صورت عدم توقف مهاجرت غیرقانونی توسط دولت مکسیکو مسدود خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала