چه چیز در پشت ملاقات عاجل نیتانیاهو با رئیس جمهور روسیه قرار دارد؟

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر چه چیز در پشت ملاقات عاجل نیتانیاهو با رئیس جمهور روسیه قرار دارد؟
چه چیز در پشت ملاقات عاجل نیتانیاهو با رئیس جمهور روسیه قرار دارد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مولف ضمن تبصره بر بازدید «غیرمنتظره» نیتانیاهو از مسکو میگوید که صدراعظم اسرائیل میخواهد یکبار دیگر اعتبار بین المللی خود را به نمایش بگذارد و نشان دهد که او را مانند گذشته قدرتمندان جهان می پذیرند و خودش تعویض ناپذیر است.

بن کاسپیت (Ben Caspit) در مقاله خود در نشریه Al Monitor (امریکا) در ادامه می نویسد، سوال اینست که آیا این کار برای انتخاب مجدد این بار کافی خواهد بود. نیتانیاهو هیچ امکان کسب نمرات سیاسی در آستانه انتخابات را که در تاریخ 9 اپریل برگزار میگردند، از دست نمی دهد. در تاریخ 4 اپریل او در مسکو با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ملاقات نمود. این دومین ملاقات طی شش هفته اخیر می باشد. ملاقات چند روزی انگشت شمار قبل از حادثه سیاسی صورت گرفت که آینده نیتانیاهو را تعیین خواهد کرد.

در این ملاقات نیتانیاهو از پوتین سپاسگذاری نمود. در رسانه های عربی خبر دادند که روسیه سومین کشوری بود که به اسرائیل در بازگرداندن جشد سرباز زخاری باومیل به وطن که 37 سال قبل مفقودالاثر شده بود، کمک نمود. بعد از آنکه نیتانیاهو همه چیز را به دست آورد که از بازدید در قصر سفید میخواست (بازدید را ضربات راکتی بر آبادی های یهودی برهم زد)، او یک اریکه ریزرف دیگر ماقبل انتخاباتی — پوتین — را استفاده کرد که مانند گذشته تعداد زیادی یهودان مهاجرشده از اتحاد شوروی در اسرائیل دوست دارند. هدف او از این بازدید این بود، تا یکبار دیگر اعتبار بین المللی خود را به نمایش بگذارد و نشان دهد که او را مانند گذشته قدرتمندان جهان می پذیرند و خودش تعویض ناپذیر است. سوال فقط اینست که آیا این برای انتخاب مجدد این بار کافی خواهد بود.

در پشت دلایل سیاسی همچنان پرابلم پیچیده امنیتی قرار دارد که امروز بوجود نیامده است. طبق خبر چینل 13، مایک پومپیو وزیر خارجه ایالات متحده معلومات مهم استخباراتی راجع به این دریافت کرده که ایران مساعی خود را جهت تحکیم در سوریه و لبنان ادامه میدهد. در جمله مسایل دیگر در گزارش معلومات راجع به محل موقعیت کارخانه تولید راکت های بسیار دقیق که ایران بطور مخفیانه در لبنان برای «حزب الله» اعمار میکند و همچنان نقشه برداری هوایی این منطقه درج بود. نیتانیاهو از پومپییو در مورد سپردن مستقیم این معلومات به سعد حریری صدراعظم لبنان خواهش نمود که پومپییو بعد از آن ملاقات خواهد کرد که اسرائیل را ترک کند.

به این مواد هشدار همراه بود که اسرائیل ساختمان و موجودیت این کارخانه را تحمل نخواهد کرد. در این مرحله هیچکس در شرق نزدیک بطور کل و در بین اعضای محور ایران-سوریه-لبنان تردید ندارند که اسرائیل جداً قصد دارد، از تحکیم ایران جلوگیری نماید.

این بمب عملکرد تدریجی حالا در روی میز حکومت لبنان و جنرال قاسم سلیمانی، قوماندان نیروهای لشکر انقلابی «قدس» که مسوول تحکیم ایران در سوریه و لبنان می باشد، قرار دارد.

طبق یک منبع بلندپایه در اردوی اسرائیل، «کارخانه تولید راکت های بسیار دقیق در لبنان تحت اداره «حزب الله» به پروژه هستوی شباهت زیاد دارد». منبع در صحبت با نشریه «ال-مونیتور» گفت که «صحبت راجع به حادثه مطرح می باشد که در نبرد آینده عواقب قابل ملاحظه خواهد داشت. کسی که صدها هزار راکت «احمق» در دست حسن نصرالله را به سلاح عالی دقیق (مثبت — منفی 10 متر) مبدل می سازد، برای امنیت اسرائیل تهدید بی سابقه بزرگ به بار می آورد».

اما حالا نیتانیاهو را این در نوبه آخر نگران می سازد. اگر او بر سر پل قرار گیرد، پس میتواند بر آن بگذرد. نیتانیاهو هنوز فیصله نکرده که آیا آرای احزاب راستگرا را بگیرد یا آنها را بگذارند که به کنیست راه یابند. اگر او آرای همه راستگرایان را بگیرد، پس میتواند پیروز شود، مگر بدون ایتلاف باقی خواهد ماند. نیتانیاهو فیصله نهایی را در این مورد در روزهای رخصتی، سه روز قبل از انتخابات، اتخاذ خواهد کرد. این فیصله سختی از دو شر است. فعلاً نیتانیاهو یگانه موافقت نامه «راجع به عدم حمله» — با حزب راستگرای افراطی «اتحاد نیروهای راستگرا» بیسالیلیا سموتریچ عقد کرده است. از جانب دیگر، اگر او راستگرایان را به زانو درآورد، پس چند روز بعد خود به زانو درآورده خواهد شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала