باج‌گیری طالبان از طویانۀ دختران در جوزجان

© Sputnikباج‌گیری طالبان از طویانۀ دختران در جوزجان
باج‌گیری طالبان از طویانۀ دختران در جوزجان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنگجویان گروه طالبان از طویانۀ دختران خم‎آب جوزجان باج می‎گیرند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندار، ولسوال و شماری از باشندگان ولسوالی خم‌آب جوزجان می‌گویند، گروه طالبان با وضع یک مقررۀ تازه از طویانۀ دختران این ولسوالی به زور حق می‎گیرند.

به گفتۀ آنان، طویانۀ هر دختر در این ولسوالی از 500 هزار تا 800 هزار افغانی‌ است که از این مبلغ تنها 100 هزار آن به خانوادۀ دختر پرداخت می‎شود و باقی‎ماندۀ آن را طالبان می‎گیرند.
گل‎چهره، زن 48 ساله‎ که به تازگی از ولسوالی خم‌آب با شماری از دختران جوان نزدیکان خود به شهر شبرغان فرار کرده می‌گوید، طالبان حدود 90 درصد طویانۀ دختران خم‎آبی را به زور از خانواده‎های‎شان می‎گیرند.

به گفتۀ گل‎چهره، کسانی‎که از طویانۀ دختران‎شان به این گروه پول ندهند در محضرعام شلاق زده می‌شوند. این زن می‎گوید، در حال حاضر شماری از خانواده‎هایی که دختران جوان دارند از خم‎آب به شهر شبرغان و مزارشریف فرار کرده‎اند.

طالبان - اسپوتنیک افغانستان
کشته شدن یکتن از فرماندهان ارشد طالبان در جوزجان

شماری دیگر از باشندگان خم‎آب که از ترس طالبان نمی‌خواهند نام‎های‌شان فاش شود می‎گویند، طالبان در این ولسوالی هر روز با وضع مقرره‎های تازه‌، به بهانه‎های گوناگون از مردم پول می‎گیرند.
احمد، ولسوال خم‎آب باج‎گرفتن طالبان از طویانۀ دختران این ولسوالی را تأیید می‎کند و می‎گوید، که بیشتر پسران جوان به بهانۀ کارکردن در جاهای دیگر این ولسوالی را ترک کرده‎اند.

در همین حال، ذبیح‎الله مجاهد یکی از سخنگویان گروه طالبان، با فرستادن پیامی این گفته‎های مسئولان محلی و باشندگان ولسوالی خم‎آب را رد می‎کند.

اما فریدون انیق سخنگوی والی جوزجان، با تأیید گفته‎های باشندگان خم‎آب از راه‎اندازی عملیاتی به هدف سرکوب گروه طالبان در آیندۀ نزدیک در این ولسوالی خبر می‌دهد.

یادآوری می کنیم، که ولسوالی خم‌آب از چند ماه بدین‎سو در اختیار گروه طالبان قرار دارد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала