شکست نیروهای خلیفه حفتر در شهر زاویه لیبیا

© REUTERS / Goran Tomasevicشکست نیروهای خلیفه حفتر در شهر زاویه لیبیا
شکست نیروهای خلیفه حفتر در شهر زاویه لیبیا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای جنرال سابق اردوی لیبیا دیشب (پنج شنبه) در درگیری با نیروهای دولت وحدت ملی متحمل شکستی سنگین در شهر زاویه لیبیا شدند.

به نقل از روزنامه القدس العربی چاپ لندن، یک منبع امنیتی وابسته به نیروهای حفاظتی دولت وحدت ملی لیبیا امروز (جمعه) اعلام کرد: دولت وحدت ملی کنترل کمپ27 شهر زاویه واقع در غرب طرابلس (پایتخت لیبیا) را باز پس گرفت و 20 نیروی خلیفه حفتر را اسیر کرد.

مارشال خلیفه حفتر - اسپوتنیک افغانستان
آغاز تعرض مارشال حفتر بر طرابلس

این منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود، افزود: نیروهای وابسته به دولت وحدت ملی در بسیاری از نقاط در خارج شهر طرابلس مستقر شدند و پس از درگیری با نیروهای حفتر توانستند آن ها را از کمپ 27 شهر زوایه بیرون کنند.
نیروهای حفتر شب گذشته کمپ 27 را به کنترل خود در آورده بودند.
خلیفه حفتر دیروز (پنج شنبه) در یک فایل صوتی به نظامیان تحت امر خود فرمان حمله به طرابلس را صادر کرد.
لیبیا از زمان سقوط حکومت 'معمر قذافی' در سال 2011 دستخوش جنگ و ناآرامی است، این هرج و مرج باعث تقویت گروه های تندرو و تروریستی در این کشور شده است؛ افزون بر آن 'داعش' نیز با شکست های پیاپی در عراق و سوریه سعی در تقویت جایگاه خود در لیبی دارد.
اکنون دو دولت در لیبیا وجود دارد، دولت وحدت ملی به ریاست 'فایز السراج' در طرابلس که مورد حمایت جامعه جهانی است و دیگری 'دولت طبرس' در شرق لیبیا (حکومت موقت) به ریاست 'عبدالله الثنی' که فیلدمارشال حفتر از آن حمایت می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала