ولسوالی بالامرغاب بادغیس در آستانه سقوط

© Photo / 207 zafa / 207 zafaولسوالی بالامرغاب بادغیس در آستانه سقوط
ولسوالی بالامرغاب بادغیس در آستانه سقوط - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وضعیت امینتی ولسوالی بالامرغاب ولایت بادغیس نگران‌کننده و بحرانی است. منابع محلی بادغیس مدعی هستند که طالبان، شب گذشته (چهارشنبه) از چهار طرف بر ساختمان این ولسوالی، حملات‌شان را آغاز کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالعزیز بیگ؛ رییس شورای ولایتی بادغیس به افق گفت حملات طالبان تا صبح امروز (پنج‌شنبه، 15 حمل) جریان داشته و طالبان با بهره‌گیری از سلاح‌های سنگین، ساختمان مرکز ولسوالی را هدف قرار داده‌اند.

او هشدار می‌دهد در صورتی‌که نیروهای هوایی افغان و خارجی برای کمک به نیروهای زمینی در بالامرغاب اقدام نکنند، سقوط این ولسوالی حتمی خواهد بود.

تاکنون مقام‌های محلی بادغیس در مورد وضعیت امنیتی بالامرغاب ابراز نظری نکرده‌اند.

یک منطقه مهم بالامرغاب از وجود طالبان تصفیه شد - اسپوتنیک افغانستان
یک منطقه مهم بالامرغاب از وجود طالبان تصفیه شد

در طول یک‌ماه گذشته، حملات طالبان بر بالامرغاب افزایش چشم‌گیری یافته‌است. در این مدت چندین قرارگاه نیروهای افغان به دست طالبان سقوط کرده‌است.

پیشتر شماری از نیروهای سرحدی مستقر در منطقه‌ «موریچاق» بادغیس، پاسگاه‌های‌شان را ترک کرده‌ و به خاک ترکمنستان گریخته بودند و متعاقباً از راه «تورغندی» وارد ولایت هرات شدند.

نورالله قادری؛ فرمانده قول اردوی 207 ظفر در غرب افغانستان سه روز پیش گفته‌بود که نیروهای افغان به طالبان در ولسوالی بالامرغاب تلفات سنگینی وارد کرده‌اند.

بیش از پنج سال می‌شود که طالبان، راه‌های ارتباطی ولسوالی بالامرغاب را به روی نیروهای افغان مسدود کرده‌اند. تنها راه اکمال و تجهیز نیروهای مستقر در بالامرغاب از طریق هوا می‌باشد.

هرچند نیروهای تازه‌نفس ارتش و کماندو به ولسوالی بالامرغاب اعزام شده‌اند؛ اما عملیات گسترده پاک‌سازی در این ولسوالی تاکنون آغاز نشده‌است.

فرید اخیزی؛ عضو شورای ولایتی بادغیس در گفتگو با افق، از حکومت می‌خواهد که عملیات پاک‌سازی را در بالامرغاب راه‌اندازی کند تا فاجعه انسانی در این ولسوالی رخ ندهد.

بادغیس و فراه از ناامن‌ترین ولایت‌های زون غرب افغانستان شمرده می‌شوند. طالبان در سال گذشته به نیروهای دولتی مستقر در این دو ولایت تلفات سنگینی وارد کرده‌بودند.

در هفته جاری پلان امنیتی خالد 1398 نیز توسط رییس جمهور غنی تصویب شد. مقام‌های افغان می‌گویند که با عملی‌شدن این پلان، به طالبان ضربات سنگینی وارد خواهد شد و اوضاع امنیتی بهبود پیدا خواهد کرد. دیده شود که تطبیق این پلان در راستای تامین امنیت در ولایت بادغیس چقدر مؤثر خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала