کشف مقبره های غارت شده از نخستین فراعنه مصر باستان

CC BY-SA 2.0 / Marie-Lise Van Wassenhove / Carrowkeel Passage Graveکشف مقبره های غارت شده از نخستین فراعنه مصر باستان
کشف مقبره های غارت شده از نخستین فراعنه مصر باستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
باستان شناسان چک و مصری در منطقه ساغرا در مصر مقبره یک مقام عالی رتبه و جدکار همسر فرعون ، که نام او قبلا به عنوان یک راز شناخته شده بود، را کشف نمودند.

 به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را انستیتوت مصر شناسی جمهوری چک خبر داده است. ساغرا، یکی از قدیمی ترین گورستان های مصر آرامگاه شمار زیادی از فراعنه مصر باستان و نزدیکان آنها از عصر سلسله سوم پادشاهی قدیم تا دوران حکومت یونان بوده است.  

باشکوه‌ترین و بزرگترین مقبره از جمله نخستین "هرم واقعی"، در قلمرو این "دره پادشاهان" در پادشاهی قدیم در زمان سلطنت فرعون های سلسله سوم، چهارم و پنجم ساخته شده است. اینها عبارتند از افسانه یوسر، سازنده هرم مرحله اول، و جدکار ایزسی، اولین اصلاحگر مذهبی در تاریخ «دو پادشاهی».
باستان شناسان با حفاری ها در نزدیکی هرم ویرانه در بخش جنوبی ساغرا، یکی از بزرگترین اسرار مرتبط با تاریخ طولانی حکومت این فرعون را کشف کردند.
واقعیت این است که مصر شناسان، با وجود دهها سال کاوشهای طولانی ومداوم دراین ناحیه و تحلیل پاپیروس از هرم یونیس، وارث جدکار، هنوز هم نام همسر این فرعون را نمی دانند.هیچ یک بنای یادبود یا متن مرتبط با نام وی تا کنون پیدا نشده.
باستان شناسان چک و مصری پاسخ به این سوال در یکی از دیوارهای هرم جدکار، جایی که در آن معبد و چندین ساختمان دیگر قرار داشت، پیدا نموده اند. آنها در همین منطقه در ورودی مقبره ای را پیدا کردند که تا هنوز گمنام باقی مانده و به یکی از فرزندان فرعون نسبت داده می شد.
در حال حاضر دانشمندان جهت دریافت اطلاعات و شواهد بیشتر، کشفیات شان را ادامه می دهند تا معلوم کنند که در پایان دوران سلطنت قدیم مصر چه اتفاقاتی رُخ داده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала