تیم جدید مذاکره‌کننده افغانستان با طالبان در هفته آینده ایجاد می‌شود

© @ARG-FBتیم جدید مذاکره‌کننده افغانستان با طالبان در هفته آینده ایجاد می‌شود
تیم جدید مذاکره‌کننده افغانستان با طالبان در هفته آینده ایجاد می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این تیم که شامل افراد مذاکره‌کننده از جانب افغانستان در گفتگوهای صلح با طالبان در نشست دوحه می‌باشد، هفته آینده ایجاد خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی یک، در ماه نومبر سال گذشته، محمد اشرف غنی، رئيس جمهور افغانستان یک تیم ۱۲ نفری برای مذاکره با طالبان ایجاد کرده بود، اما طالبانی که با سیاسیون اپوزیسیون حکومت دیدار و گفتگو نمودند، از دیدار با تیم ایجادشده توسط غنی، خودداری کردند.

نشست مشترک غنی  و خلیلزاد با سیاسیون افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
نشست مشترک غنی و خلیلزاد با سیاسیون افغانستان

منابع حکومتی می‌گویند که تیم جدید یک تیم فراگیر خواهد بود که شامل نمایندگان جریان‌های سیاسی، جامعه مدنی و زنان، می‌باشد.

عبدالله عبدالله، رئيس اجرائیه افغانستان گفته است که میکانیزم و ترکیب تیم جدید مذاکره‌کننده در نشست دیروز در ارگ ریاست جمهوری افغانستان، مورد بحث قرار گرفت.

قابل ذکر است که دیروز سیاسیون افغان با حضور رئيس جمهور غنی و زلمی خلیلزاد، نماینده وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان، در ارگ ریاست جمهوری نشست مشترکی برگزار کردند.

زلمی خلیلزاد در این نشست روی اهمیت ایجاد یک تیم فراگیر مذاکره‌کننده از جانب افغانستان برای اشتراک در نشست بین‌الافغانی که قرار است در دوحه، پایتخت قطر برگزار شود، تاکید کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала