دیدار خلیلزاد با بزرگان قومی در کندهار

© Photo / AMB Zalmai Khalilzadخلیلزاد
خلیلزاد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زلمی خلیلزاد نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا در امور صلح افغانستان، در ادامه دیدارهایش با مقامات افغانستان، امروز چهارشنبه (۱۴ حمل) طی سفری به ولایت کندهار رسید.

به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان در سفرش به ولایت کندهار با رهبران ولایتی، بزرگان، زنان و فعالان جامعه مدنی دیدار کرده در مورد روند صلح بحث و تبادل نظر کرد.
آقای خلیلزاد در توییتی گفته است:« من با رهبران جامعه مدنی دیدار کردم که مدت ها خواستار صلح هستند و می‌دانم که اکنون زمان آن است تا در نهایت آن را بدست آوریم.»
عبدالسلام رحیمی رییس عمومی دفتر مقام ریاست جمهوری آقای خلیلزاد را در این سفر همراهی می‌کند.  

نماینده خاص امریکا همچنان افزوده است:« تمام مردم افغانستان در شکل دهی آینده کشورشان نقش دارند و ما باید از صدای آن‌ها در روند صلح استقبال کنیم.
پیشتر زلمی خلیلزاد در دیدار با چهره‌های سیاسی و مقام‌های حکومتی افغان گفته است که در گفت‌وگوهای قطر هیچ مسأله‌ی پنهانی وجود ندارد و آینده‌ی افغانستان را افغان‌ها رقم خواهند زد.
آقای خلیل‌زاد روز دوشنبه،‌ دوازدهم حمل، با مقام‌های حکومت وحدت ملی،‌ زنان و شماری از چهره‌های سیاسی دیدار کرد و جزییات نشست قطر را با آنان در میان گذاشت. هدف این دور سفرش به کابل، تشویق رهبران حکومت و سیاست‌گران کشور به ایجاد هیأت گفت‌وگوکننده فراگیر ملی عنوان شده است.
این در حالیست که نماینده ویژه امریکا برای افغانستان، دور سفرش را در پنجم حمل آغاز کرد و بر‌اساس خبرنامه وزارت خارجه ایالات متحده امریکا تا بیست‌ویکم حمل ادامه خواهد داد. نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا در این دور سفرش نخست به بریتانیا رفت و با همتای اتحادیه اروپایی‌اش در پیوند به روند صلح افغانستان و سیاست امریکا و اتحادیه اروپا صحبت کرد‌.
این نخستین سفر آقای خلیلزاد به یکی از ولایت‌های افغانستان پیرامون روند صلح است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала