شمار تلفات ناشی از سیل در افغانستان به 141 نفر رسید

© اسپوتنیک -J.A.Kشمار تلفات ناشی از سیل در افغانستان به 141 نفر رسید
شمار تلفات ناشی از سیل در افغانستان به 141 نفر رسید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در اثر سیلاب‌های اخیر در افغانستان دست‌کم 141 نفر جان های خود را از دست داده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، نجیب آقا فهیم، وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی افغانستان طی سخنانی در پنجمین کنفرانس ملی آب که از سوی شورای عالی اراضی، آب ومحیط زیست و وزارت انرژی و آب این کشور در کابل برگزار شد، اظهار داشت: در اثر سیلاب‌ های اخیر در افغانستان دست‌کم 141 نفر جان باخته و 242 نفر مصدوم شده اند.
وی با بیان اینکه نیروهای امدادی به منطاق آسیب‌دیده اعزام‌ شده‌اند، افزود: در این حوادث 27 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب یا دچار خسارت شده و هزاران نفر از مردم نیز آواره شده اند. ولایت‌های فاریاب، فراه، هرات، قندهار و هلمند بیشترین آسیب را از سیلاب‌های یک ماه گذشته متحمل شده اند.
در همین حال دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل نیز طی گزارشی اعلام کرد که در پی جاری شدن سیلاب‌های متعدد در چند ماه گذشته در افغانستان، بیش از 42 هزار نفر خانه‌های خود را تخلیه کرده و آواره شده‌اند.
گفتنی است، در اثر بارش شدید باران و جاری شدن سیل در ولایت‌های هرات، بلخ، بادغیس، فاریاب، جوزجان و سرپل که از اواخر هفته‌ گذشته آغاز شده و تا روز جمعه ادامه داشت، ده‌ها قربانی گرفته و ده‌ها نفر دیگر نیز زخمی یا مفقود می باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала