هدیه روسیه به رهبر کوریای شمالی

© AP Photo / Pyongyang Press Corps Pool رهبر کوریای شمالی
رهبر کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر داخله روسیه، ضمن بازدید از پیونگ یانگ، هدیه‌ای را از جانب روسیه به رهبر کوریای شمالی تقدیم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه رسمی کوریای شمالی "یونهاپ"، ولادیمیر کولوکولسف، وزیر داخله روسیه در طی این سفر با کیم یونک نام، رئیس اجرایی مجمع عالی کوریای شمالی دیدار نمود. کولوکولسف، هدیه‌ای را که  با خود آورده بود از طریق او برای رهبر کوریای شمالی تحویل داد. این که وزیر داخله روسیه، چه هدیه‌ای را آورده است، مشخص نیست.  

بر اساس این اطلاعات، سفر وزیر داخله روسیه به کوریای شمالی در چارچوب رایزنی‌های دوجانبه موجود بین دو کشور در زمینه اقدامات ارگان‌های انتظامی و امنیتی صورت گرفته است. در ماه دسامبر سال 2018 نیز یک هیئت بلندپایه از وزارت امنیت ملی کوریای شمالی به دعوت طرف روسی به مسکو سفر کرده بود.
ناظرین سیاسی معتقدند که سفر وزیر داخله روسیه به پیونگ یانگ، با توجه به امکان سفر قریب الوقوع "کیم جونگ اون" رهبر کوریای شمالی به روسیه، اهمیت زیادی دارد.
چند روز قبل "آلیگ ملنیچینکو" رئیس گروه دوستی پارلمانی روسیه و کوریای شمالی در پایان سفر خود به پیونگ یانگ، اعلام کرده بود که سفر رهبر کوریای شمالی به روسیه در آینده بسیار نزدیک صورت خواهد گرفت.
"دمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه نیز پیش از این در پاسخ به سئوال خبرنگاران در این باره، یادآور شد که مقدمات انجام سفر تاریخی رهبر کوریای شمالی به مسکو در حال فراهم سازی است و تمامی اطلاعات لازم در باره آن، با روشن شدن جزییات این سفر در اختیار رسانه‌های گروهی قرار داده خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала