دختران دوگانه از پداران مختلف تولد شده!

© AFP 2023 / STRدختران دوگانه از پداران مختلف تولد شده!
دختران دوگانه از پداران مختلف تولد شده! - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در تاریخ 25 مارچ در سایت «تایهای» Taihainet (چین) خبر راجع به اطفال دوگانه که از پداران مختلف تولد شده، منتشر شد. این به هیچ وجه گفته خیالی نه، بلکه قصه کاملاً واقعی است.

ی. سیاوفی در ادامه می نویسد، چندی قبل آمر مرکز تشخیص هویت عدلی «چژینتای» ولایت فوتزیان در سیامین محترمه چژان به ژورنالیستان راجع به حادثه معلومات داد که او هنگام فعالیت حرفوی خود با آن مواجه گردیده بود. جفت زوج با دو طفل دوگانه آمد، تا تست جینیتیکی تثبیت پدربودن را برای ترتیب نمودن ثبت نام انجام دهند. نتائیج تحقیق همه را حیرت زده ساختند: پدران اطفال دوگانه اشخاص مختلف ثابت شدند.

پدر تشویش داشت که دوگانگی به یکدیگر شباهت ندارند

سیاو لون (نام خیالی) از لحظه تولد دوگانگی پدر ساعی بود و همسر خود را بسیار دوست داشت، اما او پیوسته از این شک رنج می برد: چرا دوگانگی کاملاً به یکدیگر شباهت ندارند؟ اینکه، چشمان، بینی ها و دهن های آنها مختلف بودند — نیم مصیبت بود، سیاو لون فکر میکرد که این همه چیزهای پیش پا افتاده اند، او فکر هم کرده نمی توانست که پدر هیچ یک از اطفال محسوب نمی شود.

سیاو لون برای ترتیب نمودن ثبت نام باید نتائیج تست جینیتیکی تثبیت پدربودن ارایه میکرد، از همینرو در نیمه اول سال گذشته او همره با اطفال به مرکز «چژینتای» آمد. آنها با همسرش یک هفته بعد نتائیج تحلیل را دانستند. قبلاً سیاو لون خود را با این قناعت میداد که او اصلاً تصور میکند که اطفال به یکدیگر شباهت ندارند، از همینرو نتئیج تست او را مانند صاعقه در آسمان صاف ضربه زد.

مادر دوگانگی اعتراف نمود که «برای یک شب عاشق» شده بود

«به اساس نتائیج تست گروپ مارکرهای DNK قرابت بین طفل و پدر تثبیت نشد».

نتائیج تست به وضاحت نشان میداد که یکی از دو طفل دوگانه از اوست و دومی — نیست. چنین خبر نه تنها او را، بلکه دیگران را نیز ترساند.

سیاو لون که نتائیج تست را در دست داشت، ازغضب و آزردگی بیخود شده بود، خطاب به همسر خود فریاد می زد. همسرشو به وفاداری به او قسم میخورد و حتی شک داشت که شاید شوهرش نمونه ها را قبل از تسلیم نمودن به مرکز عدلی تشخیص هویت تعویض کرده باشد. ولی بعد از صحبت با دوکتور همسر در برابر سوالات دیگر تاب نیاورد و اعتراف کرد که با مرد دیگر رابطه داشت.

سیاو لون، با دانستن تمام حقیقت، صادقانه اعلام داشت که «اطفال خود به او، واضحاً، ضروری اند، ولی تربیه کردن بیگانه را نمی خواهد»

احتمال تولد دوگانگی از پدران مختلف یک بر میلیون می باشد

به گفته دوکتوران، احتمال تولد دوگانگی از پدران مختلف، نسبت به احتمال بردن لاتری — یک بر میلیون — هم کمتر می باشد. در ارگانیزم زن در ماه یک تخمه تشکیل میشود، اما در برخی زنان بجای یک تخمه دو تخمه تشکیل میشود. در چنین صورت زن میتواند از پدران مختلف حامله شود.

«به اساس تست DNK قرابت 95% تشکیل میدهد»

طوریکه ما میدانیم، اکثریت تست ها جهت تثبیت قرابت نسبت ضرورت ترتیب نمودن ثبت نام طفل انجام میشوند. چنین تست در صورت ضروری است، اگر طفل گواهی نامه تولد نداشته باشد، اگر والدین رسماً ازدواج نکرده باشند، اگر طفل را یکی از والدین تربیه میکند یا به فرزندی گرفته باشند. به گفته محترمه چژان، آمر مرکز تشخیص هویت عدلی «چژینتای» ولایت فوتزیان در سیامین، «بیش از 60% تست های تثبیت قرابت برای ترتیب نمودن ثبت نام، 30% به اساس خواست شخصی والدین، 10% برای سفر به خارج، ترتیب نمودن اسناد رسمی، برای دعواهای قضایی صورت میگیرد و معمولاً فیصدی تثبیت قرابت را بیش از 90% تشکیل میدهد.

آمر مرکز تشخیص هویت عدلی «چژینتای» ولایت فوتزیان در سیامین به اساس فیصله دیپارتمنت حقوق ولایت تاسیس شده و موقف شخصیت حقوقی مستقل دارد که مصروف انجام تشخیص کومپلکسی عدلی می باشد. در سیامین مجموعاً سه مرکز مشابه وجود دارند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала