نام دوره‌ای جدید امپراتوری جاپان اعلام شد

© REUTERS / Kim Kyung-Hoon امپراتور جاپان
امپراتور جاپان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت جاپان نام دوره جدید امپراتوری این کشور را که با روی کار آمدن شاهزاده ناروهیتو آغاز می‌شود، « Reiwa » اعلام کرد که به معنای "نظم و توافق" می باشد.

به گزارش اسپوتنیک،در آخرین روز ماه آپریل تنو آکیهیتو، امپراتور 83 جاپان از قدرت کنار می‌رود و دوره وی به نام هیسه‌ای به معنی "به دست آوردن صلح" پایان می‌یابد. دوره جدید از اول ماه مه آغاز می‌شود. این نخستین بار در بیش از 200 سال گذشته است که یک امپراتور جاپانی از قدرت کناره‎گیری می‌کند. 

شینزو آبه، نخست وزیر جاپان در این خصوص گفت: «این نام به معنی تولد و پرورش فرهنگ نیز است، زیرا مردم به هم اهمیت می‌دهند.» نامگذاری دوره‌های امپراتوری در جاپان مدرن از سال 1868 آغاز شده و تاکنون چهار دوره داشته است. دوره‌های امپراتوری گنگو نام دارد که ریشه آن چینی است.
تحت قانون نامگذاری 1979، نتخست وزیر یک هیئت متشکل از متخصصان ادبیات کلاسیک چینی و جاپانی را برای انتخاب دو تا پنج نام تشکیل داده است تا مقامات از میان آن‌ها یک نام را انتخاب کنند. این نام‌ها براساس معیار‌های بسیار سختگیرانه‌ای انتخاب می‌شوند و باید نوشتن و خواندن آن‌ها ساده باشد و همچنین برای دوره‌های گذشته نیز انتخاب نشده باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала