تظاهرات شماری از دانشجویان ولایت‌های مختلف در کابل

تظاهرات شماری از دانشجویان ولایت‌های مختلف در کابل
تظاهرات شماری از دانشجویان ولایت‌های مختلف در کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از دانشجویان ولایت‌های مختلف به دلیل روشن نبودن سرنوشت شان امروز در کابل دست به اعتراض زدند.
گشایش بزرگترین رویداد ورزشهای زمستانی دانشجویان جهان در روسیه - اسپوتنیک افغانستان
گشایش بزرگترین رویداد ورزشهای زمستانی دانشجویان جهان در روسیه

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، دانشجویان معترض می گویند، یک ماه پیش از دانشگاه های ولایت‌های مختلف جهت ادامه تحصیل به دانشگاه طبی کابل معرفی شده اند، اما تا امروز از سوی این دانشگاه جذب نشده اند و در بی سرنوشتی به سر می برند.

به گفته این دانشجویان هم از تحصیل در دانشگاه پیشین باز مانده اند و هم راهی برای ادامه درس در دانشگاه طبی کابل ندارند.

    صدیقه، یک‌تن دانشجوی طب  ولایت ننگرهار میگوید:- "آیا می خواهند قضیه فرخنده را دوباره بالای 23 نفر تکرار کنند، اگر او را با سنگ و چوب کشتند امروز ما را با شکنجه های روحی که یک ماه مکمل برای ما شکنجه های روحی دادند می خواهند ما را بکشند".

دانشجویان اعتراض کننده از برابر دروازه تحصیلات عالی دور نمی روند و می گویند، اعتراض شان را تا زمانی ادامه خواهند داد که به دادخواهی شان رسیدگی شود.

 به گفته این دختران در دانشگاه طبی زمینه جذب شان وجود دارد اما وزارت تحصیلات عالی، آنان را در بی سرنوشتی قرار داده است.

 زرمینه، یک‌تن دانشجوی طب از ولایت خوست ابراز میدارد:- "حال تصمیم به این شده است که شما بروید و همین سمستر تان را در همانجا بخوانید و در سمستر بعدی ما سکشن جور می کنیم. چرا باید در همین سمستر برای ما جور کنند چون مشکل ما همین سمستر است".

اما وزارت تحصیلات عالی می گوید، که هرچند این دختران به کابل تبدیل شده اند اما در دانشگاه طبی، ظرفیت برای جذب آنان وجود ندارد.

در همین حال، وزارت تحصیلات عالی می گوید، دانشگاه طبی کابل شماری ازین دانشجویان را پذیرفته است و شماری دیگر را به دلیل نبود ظرفیت جذب نکرده است.

سید نجم الدین جلال، رییس عمومی امور محصلان وزارت تحصیلات عالی میگوید:- "درین مرحله بخاطر که این خواهر های ما از درس نمانند و محروم نشوند عاجل به پوهنتنون های قبلی خود بروند و پوهنتون طبی باید تدابیر خود را بگیرد که در سمستر بعدی سکشن دیگری را ایجاد کند که برای همین سکشن همین صنف را به دو گروپ تقسیم کند".

این در حالیست، که چندماه پیش کابینه افغانستان طرحی را با به منظور توسعه متوازن تحصیلات عالی و آموزش نیروهای متخصص بومی تایید کرد.

بر اساس این طرح، داوطلبان کنکور می‌توانند در زمان انتخاب رشته تصمیم بگیرند که می‌‎خواهند برای ظرفیت 25 درصدی سطح منطقه‌ای رقابت کنند یا در بخش 75 درصدی کنکور سراسری شرکت داشته باشند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала