گشایش نخستین خانه رباتیک در بلخ

© Sputnikگشایش نخستین خانه رباتیک در بلخ
گشایش نخستین خانه رباتیک در بلخ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خانه رباتیک در بلخ با هزینه 400 هزار افغانی در مکتب خصوصی رضوان گشایش شد.
دختران رباتیک افغانستان می توانند به امریکا بروند - اسپوتنیک افغانستان
دختران رباتیک افغانستان می توانند به امریکا بروند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، محمد رضا رضایی مسئول خانه رباتیک افغانستان با حضور در گشایش خانه رباتیک بلخ در مکتب خصوصی رضوان گفت: خانه رباتیک افغانستان خصوصی است، ما به هدف گسترش خانه رباتیک در ولایت بلخ سفر کردیم تا دانش آموزان این ولایت را تحت پوشش آموزش رباتیک قرار دهیم.
وی گفت: خانه رباتیک نخستین بار در هرات گشایش یافت بعد در کابل و حالا در بلخ ایجاد شده که بیش از ده هزار شاگرد را تحت پوشش خود دارد.
رضایی افزود، علم رباتیک برای عملی کردن تئوری های مضمون فزیک، ریاضی و تکنالوژی موثر است چون سبب تجریه عملی علم می شود.
وی اظهار کرد، که خانه رباتیک افغانستان طی 11 سال فعالیت خود دستاوردهای ملی و بین المللی را حاصل نموده و نشان دهنده‌ی خروجی این علم توسط شاگردان افغانستان می باشد.
وی گفت: خانه رباتیک افغانستان می خواهد این علم را در تمام ولایات کشور گسترش دهد اما ناامنی ها بزرگترین مانع فعالیت ما می باشد.
حجت الاسلام سید ابراهیم مرتضوی مسئول لیسه خصوصی رضوان می گوید: لیسه رضوان برای نخستین بار خانه رباتیک را با هزینه 400 هزار افغانی در بلخ افتتاح کرد تا زمینه رشد دانش آموزان بیشتر فراهم شود.
وی افتتاح خانه رباتیک را توسعه بخش افکار نوجوان عنوان کرده، گفت با درنظرداشت تقاضای علم روز، ما خواستیم که این برند علمی را در بلخ نیز بیاوریم تا شاگردان و مکاتب دیگر نیز از این فرصت استفاده کنند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала