فوت و فن جدیدترین تفنگ کلاشینکف آکا-12

© Sputnik / Vasily Rakshaفوت و فن جدیدترین تفنگ کلاشینکف آکا-12
فوت و فن جدیدترین تفنگ کلاشینکف آکا-12 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تفنگ جدید کلاشینکف AK-12 با یک تاج بر روی ترمو پوزه بند ظاهر شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از کانال تلویزیون Zvezda، مدیر عامل شرکت سلاح‌سازی کلاشینکف، می‌گوید که جدیدترین تفنگ AK-12 با تاج بر روی ترموز پوزه بند ظاهر شد که تا حد زیادی اجرای برخی وظایف را تسهیل می‌کند.

این نوآوری مخصوص چتربازان طراحی شده است، اول این که این تاج ترموز پوزه بند برای شکستن شیشه‌ها زمانی که به یک ساختمان و یا وسیله نقلیه یورش می‌برند بدون مصرف مرمی کمک می‌کند. حتی با یک ضربه ناهیچ می‌توان نتیجه گرفت.

Мужчина стреляет из автомата АК-12 на Международном военно-техническом форуме Армия-2015 - اسپوتنیک افغانستان
کلاشنیکف آکا-12 چگونه به نظر میرسد و چه خوبی ها دارد؟

به گفته کانال تلویزیونی « Zvezda» در مرحله دوم چتربازان می‌توانند با استفاده از تاج ترموز پوزه بند تفنگ AK-12 حصار سیم‌خادار را قطع نمایند.

همانطور که توسعه دهنده این تفنگ خاطر نشان کرد این تاج دو یا سه سال می‌شود که در AK-12 استفاده می‌شود، اما هیچ کسی به آن توجه نکرده است.

AK-12 برای جایگزینی AK-74M شده است، سری جدید اسلحه کلاشنیکف AK-12 از گلوله‌های کالیبر 5.45×39 (در ضمن این اسلحه با گلوله 7.62×39 7.62×51 استاندارد ناتو هم ساخته و تولید می‌گردد) و با خشابهای 30 تا 60 تای تغذیه می‌شود این اسلحه پایه‌ای است برای ساخت 20 مدل دیگر حتی مدل شکاری بر پایه اسلحه AK-12 ساخته می‌شود و ارتش روسیه در نظر دارد در آینده نزدیک مدلهای قدیمی اسلحه تک تیرانداز S.V.D دراگانوف را با یک سری از اسلحه کلاشنیکف مدل تک تیرانداز AK-12 تعویض کند.

در پایان سال 2018 میلادی این تفنگ AK-12 به نیروهای زمینی، تفنگداران دریایی و به چتربازان روسیه تحویل داده شد. در همان زمان، اولین سری از این سلاح ها وارد ارتش روسیه شدند که 2.5 هزار سلاح به ارتش روسیه تحویل داده شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала